نوشته شده توسط : رسول دلاکان

مقاوم سازی مخازن CNG-فروش فولاد مخزنی-فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

مقاوم سازی مخازن CNG-فولاد مخزن‌سازی-فروش ورق مخزن‌سازی-فولاد آلیاژی

بررسی تحلیلی و عددی تأثیر مقاوم سازی مخازن CNG نوع 2 به کمک فرآیند سیم‌پیچی

در تقویت مخازن تحت فشار همواره سعی بر افزایش مقاومت مخازن در مقابل کاهش وزن آن بوده است. بدین منظور، روش سیم‌پیچی از روش‌های مؤثر جهت افزایش نسبت استحکام به وزن مخازن با ایجاد تنش پسماند منفی در جداره می‌باشد. که سبب افزایش ایمنی نیز می‌گردد. هدف این مقاله، بررسی تحلیلی و عددی تأثیر مقاوم‌سازی مخازن جدار نازک CNG نوع 2 با استفاده از عملیات سیم‌پیچی می‌باشد.

 این فرآیند سبب افزایش نسبت فشار کاری به وزن در مخازن آلومینیومی مورد سیم‌پیچی با سیم فولادی در مقایسه با مخازن تمام فولادی می‌گردد. در این مقاله، ابتدا اهمیت و اصول روش سیم‌پیچی ذکر می‌گردد. سپس با استفاده از حل تحلیلی، بیشترین فشار داخلی ممکن برای تسلیم همزمان یک نمونه مخزن CNG. و سیم‌پیچ آن برای 1 تا 5 لایه سیم‌پیچی براساس معیار ترسکا حاصل می‌گردد.

 بعد از آن، مسئله به کمک نرم‌افزار المان محدود شبیه‌سازی و تحلیل می‌شود و در انتها نتایج با حل تحلیلی مقایسه می‌گردد. نتایج نشان دهنده آن است که در تقویت مخازن آلومینیومی به کمک ۵ لایه سیم‌پیچی. می‌توان نسبت حداکثر فشار به وزن را در مقایسه با مخازن تمام فلزی تا میزان 55/3% افزایش داد. همچنین، حداکثر خطای موجود در این حالت بین نتایج تحلیلی و عددی در حدود 3% می‌باشد.

 سیم‌پیچی از جمله روش‌های مؤثر به منظور تقویت مخازن و نیز سازه‌های مقاوم در برابر نیروی کششی می‌باشد. از مزایای این روش می‌توان به افزایش نسبت مقاومت به وزن، کاهش نقاط تمرکز تنش. و نقاط ایجاد ترک ناشی از خستگی، عدم تخریب ناگهانی سازه و در نتیجه افزایش ایمنی آن اشاره کرد.

 روش سیم‌پیچی اولین بار توسط لانگریچ در قرن نوزدهم و به منظور تقویت لوله تفنگ مورد استفاده قرار گرفت [1]. لانگریچ سیم‌پیچی را بر اساس برابری کشش پیچیدن سیم در تمامی لایه‌ها انجام داد. فریر سازه‌های استوانه‌ای مورد سیم‌پیچی را با فرض مخزن مرکب و روابط لامه تحلیل نمود [2].

 کامستوک بیان کرد که به منظور استفاده بهتر از ظرفیت سیم‌پیچ، پیچاندن لایه‌های مختلف. به گونه‌ای انجام پذیرد که در پایان عملیات سیم‌پیچی، تنش کششی در همه لایه‌ها یکسان شود. ماکسیموف یکسان بودن تنش برشی در تمام لایه‌ها را مد نظر قرار داد [3].

 بررسی و آنالیز مخازن مورد سیم‌پیچی عمدتاً بر مبنای فرض مخزن مرکب برای جداره. و در نظرگیری هر لایه سیم به عنوان یک مخزن جدار نازک، مورد توجه قرار دارد. که روش هارک گارد [4] و روش تالاکو [5] از آن جمله‌اند. همچنین یانگ و براونل [1] نیز در تحلیل خود از این فرض برای مخزن پیروی کرده‌اند.

 آلگره و همکاران [6] روشی برای شبیه‌سازی مخازن فشار زیاد که در آنها از تکنیک سیم‌پیچی استفاده می‌شود ارائه کردند. همچنین آلگره و همکاران [7] طراحی خستگی مخازن فشار بالای مورد سیم‌پیچی را با استفاده از روش ASME-API 579 مورد مطالعه قرار دادند.

 در زمینه مخازن CNG، صدیقی و راستی [8] پارامترهای ساخت مخازن CNG را مورد مطالعه قرار دادند. در تحقیقی دیگر، صدیقی و همکاران [9] به بررسی تحلیلی تأثیر سیم‌پیچی در مقاوم‌سازی مخازن CNG نوع 2 پرداختند.

 مخازن CNG از جمله مخازنی می‌باشند که می‌توان آنها را به کمک روش سیم‌پیچی تقویت نمود. این مخازن به چهار نوع مختلف تقسیم می‌گردند. نوع اول آنها مخازن بدون درز و از جنس فولاد یا آلومینیوم می‌باشد. نوع دوم دارای یک لایه آستری از جنس فولاد و یا آلومینیوم بدون درز است. و قسمت کمر ای آستری توسط الیاف شیشه، آرامید، کربن و یا مخلوطی از آنها که آغشته به رزین است به صورت محیطی می‌پیچند.

 اگر این ساختار کامپوزیتی در راستای محیطی و محوری روی تمام مخزن پیچیده شده باشد. مخزن نوع سوم است و در صورت استفاده از آستری با جنس پلیمر بدون درز، مخزن نوع چهارم خواهد بود [10].

 هدف این مقاله، بررسی تحلیلی و عددی مقاوم‌سازی مخازن جدار نازک CNG نوع 2 با استفاده از روش سیم‌پیچی می‌باشد. فرآیند مذکور سبب افزایش نسبت فشار کاری به وزن در مخازن آلومینیومی سیم‌پیچی شده با سیم فولادی در مقایسه با مخازن تمام فولادی می‌گردد. تئوری‌های موجود تنها جهت انجام فرآیند سیم‌پیچی برای مخازن جدار ضخیم فشار بالا از جنس فولاد پر استحکام استفاده گردیده است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد مخزن سازی , فولاد مخزنی , ورق مخزنی , ورق مخزن سازی , مخازن cng , مخزن cng , فروش فولاد آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , فولاد آلیاژی , ورق آلیاژی , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , لوله آلیاژی , ورق st52 , ورق a36 , ورق a537 , ورق a283 , ورق a285 , فولاد ck45 , فولاد mo40 , فولاد st37 , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

مقاوم سازی فولاد-فولاد آلیاژی-فروش فولاد مخزن سازی ((قیمت مناسب))

مقاوم سازی فولاد با FRP-مقاوم سازی مخازن فولادی با اف آرپی-فولاد آلیاژی مخزنسازی

فلز فولاد از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. همچنین به دلیل قابلیت و کاربردهای منحصر به فرد، بسیار کاربرد پسند است.

از فولاد در ساخت مخازن نفت و گاز استفاده می‌شود. ورق‌های فولاد مخازن به دلیل اینکه در معرض آسیب‌هایی همچون، خوردگی، کمانش، خستگی و... است. باید در زمینه تقویت و مقاوم‌سازی مخازن فولادی با FRP تلاش کرد تا کارایی این مخزن‌ها افزایش یابد.

 از مخازن بتنی، فایبرگلاس و فولادی در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. محتوای این نوع مخازن اعم است از آب، فاضلاب، روغن و مواد شیمیایی که اگر در محیطی نامطلوب نگهداری شود. باعث خوردگی شده و از طول عمر مخازن کاسته می‌شود. به همین خاطر خراب می‌شود و توانایی نگهداری محتواهای حیاتی را ندارد. جالب است بدانید قبل از مقاوم‌سازی مخازن می‌توان عملیات تست FRP را انجام دهید.

 الیاف کربنی یا شیشه‌ایی اف ار پی اشباع می‌گردد با رزین اپوکسی را می‌توان جهت مقاوم‌سازی بر روی سطوح خارجی مخازن استفاده کرد. مهندسان اجرایی، مقدار الیاف FRP مورد نیاز را محاسبه کرده و به کارفرما ارائه می‌دهند. دقت داشته باشید هنگام روش اجرای FRP در پایه‌های مخازن به لایه‌های اف آر پی بیشتری نیاز می‌باشد.

 و با توجه به بالا رفتن مخزن تعداد الیاف مورد نیاز کمتر می‌شود. در زمانی که الیاف پلیمری اف آر پی را درون مخزن اعمال می‌کنید. مانند عایق رطوبتی عمل کرده که در برابر فولاد و مواد شیمیایی مقاوم است. به همین سبب میزان آسیب دیدگی به مخزن و خوردگی را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

  بسیاری از سازه‌ها مانند مخزن‌های آب، نفت یا گاز استوانه‌ای شکل هستند. به دیوارهای این مخازن فشار هیدرواستاتیک که ناشی از سیالات و تنش‌های حلقوی است وارد می‌شود. در پایه مخزن مقدار این تنش‌ها به حداکثر رسیده که با افزایش ارتفاع کاهش پیدا می‌کند. خوردگی باعث کاهش سطح مقطع المان‌های تقویت کننده در مخزن‌های بتنی و یا کم شدن ضخامت دیواره‌های سازه فولادی می‌شود.

 طبق نظریه مهندسان نتیجه‌گیری گردید که مخازن آب با مصالح فولادی در حال حاضر نیاز به مقاوم‌سازی و تقویت دارد. در واقع پس از مدتی خستگی میلگرد‌ها باعث کاهش عمر و مقاومت مخازن شده است. به همین سبب باعث از دست رفتن سرمایه‌های حیاتی همچون نفت، گاز و... می‌شود. بنابراین مقاوم‌سازی مخازن فولادی با اف آر پی لازم است.

 همین امر باعث افزایش برخورد و تنش‌های محیطی شده و باید در کسری از زمان به تعمیر، تقویت و مقاوم‌سازی مخازن فولادی پرداخت. به طور مثال اگر مخازن فولادی که حاوی مواد اشتعال‌زا، شیمیایی و خطرناک باشند. تعمیرات مخزن‌های فولادی به روش جوش دهی ورق‌های فولادی اصلاً توصیه نمی‌شود. و تا حد امکان بپرهیزید چون ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به بار آید.

 هدف از مقاوم‌سازی و تقویت مخازن فولادی عبارت است از:

 

  • کنترل ترک
  • افزایش مقاومت مخزن
  • افزایش مقاومت برشی
  • افزایش طول عمر مخزن
  • مقاوم‌سازی در برابر خوردگی
  • آب‌بندی و عایق نمودن مخازن فولادی
  • مقاوم‌سازی در برابر حملات مواد شیمیایی

 مخزن‌های فولادی به دلیل کاربرد زیادی که در مجتمع‌های پالایشگاهی و... دارد. اگر توسط خوردگی، بلایای طبیعی، شکستگی ویا... دچار آسیب شود. مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. به همین علت مقاوم‌سازی و پوشش‌ دهی مخزن‌های فولادی از اهمیت بسیار برخوردار است. یکی از دلایلی که ممکن است سازه‌های فولادی دچار آسیب شود زلزله است.

 برخی از اشکال شکست عبارتند از:

 1-شکستگی سقف

 2-بلندشدگی

 3-کمانش الاستیک به دلیل فشار پایین در قسمت بالایی مخزن فولادی

 4-کمانش الاستیک دیواره مخزن (کمانش الماسی)

 5-کمانش الاستیک پلاستیک دیواره مخزن (کمانش پا فیلی)

 جالب است بدانید بیشترین شکل تخریب و آسیب دیدگی به مخازن فولادی کمانش پافیلی و کمانش الماسی است.

 روش‌های کاهش بار هزینه و مدیریت مالی پروژه عبارتند از

 انتخاب راه و روش درست

 مقاوم سازی و پوشش دهی مخازن

 رعایت نکات فنی و مهندسی

 به زبان ساده‌تر یعنی هر مهندسی که متخصص مقاوم‌سازی و تقویت مخازن فولادی است. باید راهکارهای درستی در جهت جلوگیری از آسیب دیدگی به مخازن در نظر بگیرد. همچنین باید با در نظر گرفتن جنبه اقتصادی وسایل، تعمیراتی را برای پیشگیری از آسیب دیدگی به مخازن در عین کارایی بهینه معرفی کند.

 برای تعمیر، تقویت، پوشش دهی، محافظت و مقاومت مخازن در برابر آسیب‌ها و بلایای طبیعی، مالکین و مجزیان راهکارهای مختلفی پیش رو دارند. تعمیرات و تقویت‌های جزئی و کلی مخزن‌های فولادی، زمان بسیار عدم سرویس دهی، قطعات گران و نیروی انسانی زیادی را تحمیل می‌کند.

کامپوزیت‌ها برخلاف مصالح فلزی دچار خوردگی و ضربه نشده و به عنوان یک راه حل طولانی مدت به حساب می‌آید. کامپوزیت‌های پلیمری دارای مقاومت بالا و پایداری زیاد است. به همین سبب از آن می‌توان در شرایطی با دمای حداکثر 120 درجه سلسیوس و فشار بیش از Psi 200 استفاده و بهره‌برداری کرد.

 همچنین با پیشرفت علم و به روز بودن مقاوم‌سازی به کمک روشی نوین. می‌توان با استفاده از لایه‌های کامپوزیت پلیمری در کمترین زمان با حداقل هزینه و با اجرای روش‌های سنتی و قدیمی. عملیات تعمیرات مخازن، تقویت و مقاوم‌سازی، تعویض کف مخزن، تعمیر نقاط نشتی و یا نوسازی کل مخزن را انجام داد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق مخزنی , فولاد مخزنی , فولاد مخزن سازی , ورق مخزن سازی , فولاد تانکرسازی , فولاد مخازن تحت فشار , فولاد حرارتی , ورق a36 , ورق a516 , ورق st52 , ورق st37 , ورق a283 , ورق a537 , ورق mo40 , ورق ck45 , ورق آلیاژی , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

آلیاژ آهنی-آهن آلیاژی-فروش فولاد آلیاژی-فروآلیاژ ((قیمت مناسب))

آلیاژ آهنی-فروآلیاژهای آهنی-فروش انواع فولاد آلیاژی-میلگرد آلیاژی-فولاد آلیاژی-ferro

آلیاژ آهنی به آلیاژهایی گوناگون آهن گفته می‌شود. که به گونه‌ی نسبی بالای یک یا چند عنصر دیگر مانند منگنز، آلومینیوم یا سیلیسیم قرار دارد. و در تولید انواع فولاد در آلیاژها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این آلیاژها ویژگی‌های متمایزی را به فولاد و چدن می‌دهند. و با صنعت فولاد و فراورده‌های فلزی، ارتباط نزدیکی دارند. کشورهای پیشرو در تولید آلیاژهای آهن در سال 2014 چین، آفریقای جنوبی. هند، روسیه و قزاقستان بودند که 84 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص دادند. تولید جهانی آلیاژهای آهنی 52.8 میلیون تن در سال 2015 برآورده شده است.

ترکیبات

  • FeAl-فروش آلومینیوم
  • FeB- فروبور -12-20% بور، حداکثر 3% سیلیکون، حداکثر 2% آلومینیوم، حداکثر 1% کربن
  • FeCe-فروسریوم
  • FeCr-فروکروم
  • FeMg-فرومنیزیم
  • FeMn-فرومنگنز
  • FeMo-فرومولیبدن-حداقل 6% Mo، حداکثر 1% سیلیکون، حداکثر 0.5% مس
  • FeNb-فرونیوبیم
  • Fep-فرو فسفر
  • FeSi-فروسیلیسیم-مقدار Si بین 15% تا 90%
  • FeSiMg-فروسیلیکون منیزیم (با منیزیم 4% تا 25%) که به آن ندولایزر نیز می‌گویند.
  • FeTi-فروتیتانیوم-10-30-65-75% تیتانیوم، حداکثر 5-6.5% آلومینیوم، حداکثر 1-4% سیلیکون
  • Feu-فرو اورانیوم
  • FeV-فرو وانادیوم
  • FeW-فرو تنگستن

تولید براساس فرایندها

 آلیاژهای آهن به طور کلی به دو روش تولید می‌شوند. در کوره بلند یا احیای مستقیم. تولید در کوره بلند در طول قرن بیستم به طور مداوم کاهش یافت. در حالی که تولید به روش احیای مستقیم همچنان در حال افزایش است. امروزه فرومنگنز را می‌توان به طور مؤثر در کوره بلند تولید کرد. اما حتی در این حالت نیز، تولید این آلیاژ به روش احیای مستقیم در حال گسترش است.

 معمولاً آلیاژهای آهن توسط واکنش‌های کربوترمیک تولید می‌شوند. که شامل کاهش اکسیدها با کربن (به عنوان کک) در حضور آهن است. برخی از آلیاژهای آهن با افزودن عناصر به آهن مذاب تولید می‌شوند. همچنین امکان تولید برخی فروآلیاژها بافرآیندهای احیای مستقیم نیز وجود دارد. به عنوان مثال، فرایند کروپ-رن در ژاپن برای تولید فرونیکل استفاده می‌شود.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: آلیاژ آهنی , آهن آلیاژی , فولاد آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , لوله آلیاژی , فولاد ضدزنگ , فولاد زنگ نزن , قیمت میلگرد آلیاژی , فروش میلگرد آلیاژی , قیمت تسمه آلیاژی , فروش تسمه آلیاژی , قیمت فولاد ضدزنگ , فروش فولاد ضدزنگ , فولاد ابزار , قیمت فولاد ابزار , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

آغاز سال 1403 بر تمام هموطنان و صنعتگران عزیز کشورمان ایران مبارکباد

نامگذاری مقام معظم رهبری ((جهش تولید با مشارکت مردم ))

محصولات فولادی و آلیاژی

سال 1304-فروش انواع فولاد آلیاژی-ورق آلیاژی-تسمه آلیاژی-لوله آلیاژی

((ســـال نهنگ ایرانی یا سال اژدهای چینی))

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: نوروز مبارک , سال نو مبارک , سال 1403 مبارک , فروش فولاد , قیمت فولاد , فروش میلگرد , قیمت میلگرد , محصولات فولادی , محصولات آلیاژی , ورق آلیاژی , تسمه آلیاژی , لوله آلیاژی , میلگرد آلیاژی , فولاد ساختمانی , ورق دریایی , قیمت ورق دریایی , فروش ورق دریایی , فولاد ابزار , فولاد سردکار , فولاد گرمکار , ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد 7709-فروش میلگرد 7709-فولاد حرارتی-فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

فولاد 7709-قیمت فولاد 1.7709-فروش فولاد 7709-میلگرد 7709-تسمه 7709

فولاد 7709 یا بعبارت دیگر 1.7709 جزء دسته‌ی فولاد مقاوم به حرارت یا بعبارت دیگر فولاد دما بالا است. این فولاد در استاندارد بهلر با نام D230 نام دارد. همچنین در استاندارد DIN دارای مشخصه 21CrMo75-V می‌باشد.

فولاد 7709 می‌تواند دماهای بسیار بالا را (تا حدود 550 درجه سانتی‌گراد) تحمل نماید. بدون اینکه در خواص آن تداخلی ایجاد گردد. سختی این فولاد می‌تواند به 255 برینل برسد. این فولاد استحکام مناسبی دارد. از نکات منفی درباره این فولاد می‌توان به هزینه بالای آن اشاره نمود. البته موارد استفاده آن خاص است و برای استفاده‌های معمول مناسب نیست.

 دمای پیش‌گرم این فولاد بین 150 الی 200 درجه سانتی‌گراد است. برای آهنگری (فورجینگ) دمای مورد نیاز باید بین 850 الی 1100 درجه سانتی‌گراد باشد. دمای آنیل کردن آن بازه‌ای بین 680 الی 720 درجه سانتی‌گراد و درجه حرارت سخت‌گردانی 890 الی 940 درجه سانتی‌گراد است. این فولاد را در محیط‌های آبی و روغنی سرد می‌کنند.

کاربرد

 از این فولاد در اجزاء موتورهای گرمایی تا دمای 540 درجه سانتی‌گراد و نیروگاه‌های حرارتی، شفت و دیسک توربینی (در روتر و تیغه آن)، فیتینگ، فلنج و پیچ و مهره‌های مقاوم به حرارت استفاده می‌شود. به طور کلی، استفاده از این فولاد در توربین‌های جت رایج است.

 همانطور که بیان شد فولاد D230 در دسته فولادهای آلیاژی مقاوم به حرارت قرار می‌گیرد. عنصر کرو م و نیکل باعث افزایش استحکام، سختی‌پذیری، چقرمگی، مقاومت به اکسیداسیون و خوردگی می‌گردد و وجود عناصر وانادیم و مولیبدن در این فولاد باعث افزایش مقاومت به خزش و حفظ استحکام در دماهای بالا می‌شود. و از این رو جهت ساخت پیچ و مهره‌های مورد استفاده در دماهای بالا تا 540 درجه‌ی سانتی‌گراد، مثل روتر و استاتور توربین‌های گازی و بخار به‌کار می‌رود.

میلگرد 1.7709

 مقطع پر کاربرد میلگرد 7709 در ابعاد و اندازه‌های مختلف در صنعت کاربرد زیادی دارد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد 7709 , میلگرد 7709 , تسمه 7709 , فولاد d230 , میلگرد d230 , تسمه d230 , قیمت فولاد 7709 , فروش فولاد 7709 , قیمت میلگرد 7709 , فروش میلگرد 7709 , قیمت تسمه 7709 , فروش تسمه 7709 , فولاد حرارتی , میلگرد حرارتی , تسمه حرارتی , فروش فولاد حرارتی , قیمت فولاد حرارتی , فولاد آلیاژی , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

خوردگی و اهمیت آن- فروش فولاد ضدسایش-فولاد ضد خوردگی ((قیمت مناسب))

ورق ضدسایش-ورق هاردوکس-ورق آلیاژی-فولاد ضدزنگ-فولاد ضد خوردگی

خوردگی آسیب وارد شده به فلز در اثر واکنش با محیط است. هر فلزی تحت یک مکانیسم خاص خورده می‌شود. که تا حدی متفاوت از مواد دیگر است. خوردگی فرآیندی طبیعی برای فلزات است. که باعث واکنش آن‌ها با محیط اطرافشان می‌شود تا ترکیبات پایدارتری تشکیل دهند [1]. نسبت به ویژگی‌های محیط، فرآیند خوردگی به دو دسته‌ی خوردگی شیمیایی و الکتروشیمیایی تقسیم می‌شود.

 فرآیند خوردگی شیمیایی فرآیندی است که طی آن فلز با غیر الکترولیت (یک مایع یا گاز) واکنش می‌دهد. به عنوان مثال اکسیداسیون در هوا با دمای بالا. خوردگی اغلب فلزات در دمای اتاق و در محیط‌های آبی صورت می‌گیرد. و ماهیت الکتروشیمیایی دارد. فرآیند خوردگی الکتروشیمیایی فرآیندی است که در آن فلز در الکترولیت اکسیدی و تشکیل کاتیون‌های فلزی می‌دهد (معادله 1-1). این الکترون‌ها توسط واکنش احیا مثل احیای آب یا اکسیژن مصرف می‌شوند (معادلات 1-2 و 1-3). هر دو واکنش الکتروشیمیایی اکسیداسیون و احیا برای رخ دهی خوردگی ضروری است [2].

 

خوردگی و اهمیت آن

 

1-1-2-اهمیت مطالعه خوردگی و روش‌های مقابله با آن

 از آنجایی که فلزات مصرف وسیعی در جهان امروزی دارند. خوردگی تبدیل به پدیده‌ای شده که اطراف ما را احاطه کرده است. وسایل خانه، اتومبیل، تجهیزات صنعتی و لوله‌های نفت و گاز مورد حمله خوردگی قرار می‌گیرند. و این پدیده ضررهای مالی فراوانی را موجب می‌شود. امروزه خوردگی به عنوان رکن اساسی در کلیه زمینه‌های مهندسی درآمده است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

 نتایع تعدادی از ارزیابی‌های مورد انجام در کشورهای پیشرفته نمایان و مشخص است. که زیان‌های مالی ناشی از پدیده خوردگی حدود 4-3 درصد تولید ناخالص ملی (GNP) را شامل می‌شود. البته با به کارگیری روش‌های کنترل یا پیشگیری و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موجود، در حدود 20 درصد از این خسارات را می‌توان کاهش داد. مهمترین و معمول‌ترین روش‌های کنترل خوردگی عبارتند از. انتخاب مواد و طراحی مناسب دستگاه‌ها، حفاظت کاتدی، حفاظت آندی، استفاده از باز دارنده‌ها و استفاده از پوشش‌ها [1و3].

 1-1-2-1- انتخاب مواد و طراحی مناسب دستگاه‌ها

 هر فلزی خواص مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی خاص خود را دارد. و میزان سرعت و رفتار خوردگی آن در محیط‌ها و شرایط معین با دیگری متفاوت است. در نتیجه در انتخاب مواد بایستی خواص و مشخصات آن و عملکرد آن در برابر عوامل محیطی مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال فولاد زنگ نزن در اغلب محیط‌های خورنده مقاومت بالایی دارد. در صورتی که مقاومت آن در محیط حاوی کلرید کمتر از فولاد معمولی است. از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب مواد، قیمت مناسب و قابلیت دسترسی آن است. بعد از انتخاب مناسب مواد، طراحی مناسب تجهیزات هم می‌تواند باعث کاهش خوردگی شود [4 و 5].

 1-1-2-2-حفاظت کاتدی

 حفاظت کاتدی همه‌ی نواحی آندی روی سطح فلز را به کاتد تبدیل کرده و مانع خوردگی آن می‌شود. در این تکنیک با دادن الکترون به فلزی که بایستی محافظت شود. انحلال آن تقلیل می‌یابد و تصعید هیدروژن (به دلیل احیاء یون هیدروژن و یا احیاء اکسیژن در حضور آب) انجام می‌شود. به عبارت دیگر در حفاظت کاتدی فلز محافظت شونده نقش کاتد را داشته. و آند می‌تواند فلز خورنده، فلز قربانی شوند یا هر الکترود به اثر با اعمال جریان DC باشد [5].

 1-1-2-3- حفاظت آندی

 بر عکس حفاظت کاتدی، حفاظت آندی نسبتاً جدید است. حفاظت آندی براساس تشکیل یک لایه سطحی محافظ روی فلزات با اعمال جریان‌های آندی می‌باشد. با اعمال جریان‌های آندی به یک فلز نرمال، قاعدتاً سرعت انحلال فلز بایستی افزایش و سرعت واکنش احیاء کاهش یابد. ولی در مورد فلزات رویین شوند مثل آهن،کروم و تیتانیوم مورد استفاده، اعمال جریان آندی مناسب باعث تشکیل لایه محافظ اکسیدی و رویینگی فلز می‌گردد. به نحوی که غیر فعال شده و سرعت انحلال آن کاهش می‌یابد [5].

1-1-2-4-بازدارنده‌ها

 بازدارنده‌ها مواد شیمیایی هستند که با افزودن آن‌ها به میزان خیلی کم در محیط‌های خورنده، خوردگی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. در واقع بازدارنده‌ها را می‌توان یک کاتالیزور منفی فرض کرد. تأثیر بازدارنده‌ها به علت کند کردن واکنش آندی یا کاتدی یا هر دو می‌باشد. در استفاده از بازدارنده‌ها بایستی به غلظت و نوع بازدارنده‌ی مورد استفاده در محیط خورنده توجه کرد [5].

 1-1-2-4-بازدارنده‌ها

 بازدارنده‌ها مواد شیمیایی هستند که با افزودن آن‌ها به میزان خیلی کم در محیط‌های خورنده، خوردگی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. در واقع بازدارنده‌ها را می‌توان یک کاتالیزور منفی فرض کرد. تأثیر بازدارنده‌ها به علت کند کردن واکنش آندی یا کاتدی یا هر دو می‌باشد. در استفاده از بازدارنده‌ها بایستی به غلظت و نوع بازدارنده‌ مورد استفاده در محیط خورنده توجه کرد [5].

1-1-2-5- پوشش‌ها

 پوشش‌دهی به فلزات عنوانی است مشتمل بر تعدادی فرآیند. که با هدف بهبود خواص سطح یک فلز نظیر ترسیب یک لایه از یک فلز، یک لایه پلیمر یا یک لایه اکسید صورت می‌گیرد. قسمت اعظم اشیای فلزی که در زندگی روزمره با آن‌ها تماس داریم. به عنوان مثال اکثر قطعات سازنده، وسایل نقلیه موتوری، وسایل آشپزخانه، قوطی‌های کنسرو. پنجره‌های فلزی، قطعات وسایل الکترونی نظیر مدارهای چاپی، خازن‌ها و غیره. یک نوع فرآیند پوشش‌دهی ار متحمل شده‌اند.

 به عبارت دیگر شاید کمترین فعالیت صنعتی را بتوان یافت که به یک فرآیند پوشش‌دهی نیاز نداشته باشد. پوشش‌های محافظتی با ایزوله کردن فلز بستر مانع تماس آن با محیط خورنده شده. و از آن محافظت می‌کنند [7,6] عملکرد حفاظتی پوشش‌ها به چهار روش کلی صورت می‌گیرد:

 1-پوشش‌های سدی که مانع تماس فلز و محیط خورنده می‌شوند. این پوشش‌ها با مقاومت بالای خود باعث کاهش انتقال جریان بین نواحی آندی و کاتدی می‌شوند. یا با از بین بری نفوذ اکسیژن و ممانعت از انجام واکنش کاتدی از فلز بستر محافظت می‌کنند [4].

 2-پوشش‌های فداشونده که خورده شده و از فلز بستر به صورت کاتدی محافظت می‌کنند، مانند رنگدانه‌های غنی از روی.

 3-پوشش‌های بازدارنده که واکنش الکترود را کند می‌کنند.

 4-پوشش‌های مقاومتی الکتریکی که مانع تشکیل پیل خوردگی الکتروشیمیایی می‌شوند، مانند رنگ‌ها [1].

 پوشش‌ها از دیدگاه جنس به سه دسته پوشش‌های آلی، معدنی و فلزی تقسیم می‌شوند.

 فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق هاردوکس , قیمت ورق هاردوکس , فروش ورق هاردوکس , فولاد هاردوکس , ورق ضدسایش , ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , فولاد ضدزنگ , فولاد زنگ نزن , قیمت ورق ضدزنگ , فروش ورق ضدزنگ , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , لوله آلیاژی , قیمت میلگرد آلیاژی , فروش میلگرد آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

مقاطع فولادی-فروش فولاد ساختمانی-ورق آلیاژی ((قیمت مناسب))

ورق فولادی-تسمه فولادی-لوله فولادی-میلگرد فولادی-ورق ساختمانی-فولاد ساختمانی-ورق آلیاژی-فولاد آلیاژی

پروفیل یا بعبارت دیگر نیم رخ یا رُخ نما (Profile). از نظر واژگان به معنای مقطع ثابت و طول بسیار است. که در اصطلاح ساختمان سازی و ماشین سازی برای قطعات فولادی به کار می رود. که به شکل های مختلف تولید شده است.

 

انواع مقاطع فولادی

 مقاطع به صورت گوناگون توسط کارخانجات ذوب آهن تولید می شوند.

 1- تیر آهن IPE

 2- تیر آهن IP8

 3- تیر آهنی INP

 4- نبشی

 5- قوطی

 6- ورق

 7- تسمه

 8- ناودانی UNP

 9- میلگرد

 10 – لوله

 11- سپری

 12- لایه یا زد Z

 13 – پروفیل های در و پنجره

 

کاربرد مقاطع فولادی

  • انواع تیرآهن و نبشی و ناودانی در صنعت ساختمان سازی. نظیر تیر و ستون وال پست و غیره استفاده می شود.
  • از انواع ورق با ضخامت های مختلف در صنایع ماشین سازی و ساختمان استفاده می شود. نظیر ساخت ستون به صورت باکس.
  • پروفیل های مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای در و پنجره منازل. کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین هایی که محصور است. و نرده پیاده روها و خیابانها بکار می روند.
  • پروفیل های مربع و مستطیل (قوطی) با مقاطع بزرگتر که معروف به ستونی می باشند. موارد استفاده متعددی در صنعت و ساختمان سازی دارند. این پروفیل ها که در مقاطع مربع تولید می شوند. در احداث ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین اگر این پروفیل ها با مشخصات فیزیکی قابل اطمینان احداث شوند. قادرند در ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها استفاده شوند.
  • از پروفیل های قوطی مربع و مستطیل در صنایع خودروسازی نیز استفاده می شود.
  • از پروفیل های قوطی مربع در احداث پایه میز و صندلی نیز استفاده می گردد.
  • پروفیل هایی که به صورت z تهیه می شوند اکثراً برای پوشش سقف سوله ها بکار می روند.
  • پروفیل های نبشی و ناودانی با روش نورد سرد نیز تولید می شوند. از پروفیل های نبشی می توان در احداث چارچوب درهای بزرگ آهنی. و انواع قالب های فلزی بکار رفته در ماشین آلات استفاده کرد. ناودانی های کوچک در مواردی چون در ساخت کرکره مغازه ها بکار می روند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: مقاطع فولادی , مقطع فولادی , لوله فولادی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , نبشی فولادی , ناودانی فولادی , ورق فولادی , فولاد ساختمانی , ورق ساختمانی , قیمت میلگرد فولادی , فروش لوله فولادی , قیمت ورق فولادی , فروش ورق فولادی , قیمت تسمه فولادی , فروش تسمه فولادی , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد فوق مستحکم-فروش فولاد استحکام بالا-ورق فولادی ((قیمت مناسب))

فولاد فوق مستحکم-فولاد آلیاژی-ورق استحکام بالا-قیمت ورق آلیاژی-فروش ورق آلیاژی

وجود فریت بینیتی و آستنیت پرکربن پایدار در دمای محیط با ابعاد نانومتری. در ریزساختار فولادهای بینیتی فوق مستحکم، سبب دست‌یابی به مجموعه‌ای از خواص استحکامی و انعطافی منحصر به فرد. که در این دسته از فولادهای نانوساختار شده است. در این پژوهش تأثیر چگالی نابجایی‌ها در حین آزمایش کشش در دمای محیط. بر رفتار تغییر شکل فولادهای بینیتی نانوساختار دما پایین مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان می‌دهند، جذب نابجایی‌های تیغه‌های فریت بینیتی توسط آستنیت موجود در اطراف آن‌ها. باعث کاهش کارسختی و در نتیجه افزایش قابلیت فرم پذیری فریت بینیتی. در حین تغییر شکل و در نهایت دست‌یابی به ترکیب مناسبی از استحکام و انعطاف‌پذیری می‌شود.

با وجود خواص مکانیکی مناسب در فولادهای بینیتی معمولی در مقایسه با فولادهای پرلیتی و مارتنزیتی، محدودیت‌هایی نیز وجود دارند. حضور کاربید در این ریزساختار سبب شده است تا خواص مکانیکی و به خصوص خواص انعطاف‌پذیری تحت تأثیر قرار گیرند.

در این راستا و بر اساس پژوهش‌های انجامی قبلی [2,1]، با افزودن مقادیر مناسبی از Al و Si. و بدون نیاز به استفاده از عناصر آلیاژی گرانبها، می‌توان از رسوب سمنتیت در فریت بینیتی و آستنیت جلوگیری. و فولاد بینیتی عاری از کاربید با خواص مکانیکی بهبود یافته تولید کرد. در چند سال اخیر دسته جدیدی از فولادهای بینیتی عاری از کاربید تحت عنوان فولادهای بینیتی نانوساختار دما پایین1 معرفی شده‌اند. که تنها به کمک یک عملیات حرارتی هم‌دما در محدوده دمایی پایین و بدون نیاز به عملیات کار مکانیکی شدید قابل دست‌یابی هستند [3-7]. تشکیل این دسته از فولادها در دمایی در حدود

فولاد بینیتی فوق مستحکم-تأثیر چگالی نابجایی‌ها بر رفتار تغییر شکل فولاد بینیتی مستحکم

وجود فریت بینیتی و آستنیت پرکربن پایدار در دمای محیط با ابعاد نانومتری. در ریزساختار فولادهای بینیتی فوق مستحکم، سبب دست‌یابی به مجموعه‌ای از خواص استحکامی و انعطافی منحصر به فرد. که در این دسته از فولادهای نانوساختار شده است. در این پژوهش تأثیر چگالی نابجایی‌ها در حین آزمایش کشش در دمای محیط. بر رفتار تغییر شکل فولادهای بینیتی نانوساختار دما پایین مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان می‌دهند، جذب نابجایی‌های تیغه‌های فریت بینیتی توسط آستنیت موجود در اطراف آن‌ها. باعث کاهش کارسختی و در نتیجه افزایش قابلیت فرم پذیری فریت بینیتی. در حین تغییر شکل و در نهایت دست‌یابی به ترکیب مناسبی از استحکام و انعطاف‌پذیری می‌شود.

با وجود خواص مکانیکی مناسب در فولادهای بینیتی معمولی در مقایسه با فولادهای پرلیتی و مارتنزیتی، محدودیت‌هایی نیز وجود دارند. حضور کاربید در این ریزساختار سبب شده است تا خواص مکانیکی و به خصوص خواص انعطاف‌پذیری تحت تأثیر قرار گیرند.

در این راستا و بر اساس پژوهش‌های انجامی قبلی [2,1]، با افزودن مقادیر مناسبی از Al و Si. و بدون نیاز به استفاده از عناصر آلیاژی گرانبها، می‌توان از رسوب سمنتیت در فریت بینیتی و آستنیت جلوگیری. و فولاد بینیتی عاری از کاربید با خواص مکانیکی بهبود یافته تولید کرد. در چند سال اخیر دسته جدیدی از فولادهای بینیتی عاری از کاربید تحت عنوان فولادهای بینیتی نانوساختار دما پایین1 معرفی شده‌اند. که تنها به کمک یک عملیات حرارتی هم‌دما در محدوده دمایی پایین و بدون نیاز به عملیات کار مکانیکی شدید قابل دست‌یابی هستند [3-7]. تشکیل این دسته از فولادها در دمایی به کلوین در حدود

ورق آلیاژی-فولاد آلیاژی-فولاد مستحکم-فولاد فوق مستحکم

بر حسب درجه کلوین (Tm دمای ذوب) که در آن فاصله نفوذی اتم‌های آهن در محدوده دمایی. و در طی دگرگونی بسیار کم‌تر از فاصله بین اتمی است، امکان‌پذیر است. چنین دمای دگرگونی پایینی سبب می‌شود تا سرعت واکنش با محدودیت همراه باشد. لذا ضروری است تا تمهیداتی اندیشیده شود تا با افزایش نیروی محرکه واکنش و افزودن مناطق جوانه‌زنی فریت بینیتی بر این محدودیت غلبه شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد فوق مستحکم , فولاد استحکام بالا , فولاد مستحکم , ورق فولادی , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , قیمت ورق فولادی , فروش ورق فولادی , قیمت فولاد استحکام بالا , فروش فولاد استحکام بالا , میلگرد آلیاژی , میلگرد فولادی , تسمه فولادی , تسمه آلیاژی , لوله فولادی , لوله آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

روش‌های طراحی سازه‌های فولادی-ورق ساختمانی-ورق آلیاژی ((قیمت مناسب))

ورق ساختمانی+فولاد ساختمانی+فروش ورق ساختمانی+قیمت ورق ساختمانی+ورق آلیاژی+قیمت ورق آلیاژی+فروش ورق آلیاژی

سازه فولادی گونه ای سازه است که مصالح اصلی آن که برای تحمل بارها و انتقال آنها به کار می رود فولاد است. اتصالات به کار رفته در این گونه سازه ها از نوع جوشی، پرچی یا پیچ و مهره می باشد. و بسته به گونه اتصالات، قطعات طرح شده و کنترل های مربوط بر روی آنها انجام می شود.

اکنون فولاد از مهمترین مصالح برای ساخت ساختمان و پل و سایر سازه های ثابت است. مقاومت فولاد (تنش تسلیم) مورد استفاده در بازه 2400ggr/cm2 تا 7000kgr/cm2 است. که برای ساختمان های معمولی از فولاد با مقاومت 2400kgr/cm2. که به آن فولاد نرمه گفته می شود استفاده می گردد.

اسکلت فولادی یا قاب فولادی اصطلاحی است که در ساختمان سازی به کار می رود. ساختمان هایی با اسکلت فولادی، از ستون های عمودی و تیرهای I – شکل افقی. که به شکل شبکه های مستطیلی به هم وصل شده اند، تشکیل گردیده اند. این شبکۀ مستطیل -شکل، وظیفۀ نگه داری طبقات. سقف ها و دیوارهایی را که به اسکلت ساختمان وصل شده اند، برعهده دارد. توسعۀ این فناوری، امکان ساخت آسمان خراش ها را فراهم کرده است.

تاریخچه اسکلت فولادی

استفاده از فولاد به عنوان مصالح ساختمانی حدوداً از اوایل قرن 20 آغاز شد. و در حین جنگ دوم جهانی به صورت قابل توجهی گسترش یافت. بعد از جنگ دوم جهانی تهیه فولاد. امری به مراتب راحت تر از قبل شده بود و قیمت فولاد کاهش چشمگیری داشت. که این مسئله باعث شد بسیاری از طراحان از اسکلت فلزی برای ساخت ساختمان های گوناگون استفاده نمایند.

مفهوم کلی

پروفیل یا نیمرخ یا سطح مقطع یک ستون فولادی نورد شده، مانند حرف H در زبان انگلیسی است. جهت فراهم کردن مقاومت مناسب در برابر تنش های فشاری. فلنج های ستون ها دارای ضخامت و گستردگی بیشتری نسبت به فلنج های تیرها است. فولادهایی با مقاطع مربعی و دایره ای توخالی نیز به طور معمول. جهت پر شدن توسط خمیر بتن استفاده می شوند. تیرهای فولادی توسط پیچ و مهره و سایر اتصالات به ستون ها وصل می شوند. در گذشته نیز از پرچ برای اتصال استفاده می شد. به دلیل بیشتر بودن لنگر خمشی در تیرها، معولاً جان مقطع فولادی تیرهای I – شکل. دارای ارتفاع بیشتری نسبت به جان ستون ها است.

از عرشه های فولادی، می توان به عنوان قالب های راه راه در زیر لایۀ ضخیمی از بتن مسلح. برای پوشش کف طبقات سازه با قاب فولادی استفاده کرد. استفاده از قطعات بتنی پیش ساخته نیز روی متداول دیگری است. معمولاً در آخرین طبقۀ ساختمان های تجاری، از فضای خالی بین سطح بیرونی و قطعات سازه ای کف طبقه. به عنوان محلی برای کابل ها یا کانال های هوا استفاده می شود.

اسکلت ساختمان باید از نفوذ حرارت بالا محافظت شود. زیرا نرم شدن فولاد در دمای زیاد، می تواند موجب فروپاشیدن ساختمان گردد. در ستون ها می توان با پوشانده شدن توسط مواد مقاومی در برابر آتش همچون مصالح بنایی. بتن یا لایۀ گچی این مشکل را بر طرف کرد. تیرها را نیز می توان با بتن، لایۀ گچی یا اسپری های مخصوص عایق کاری در برابر حرارت، پوشش داد. همچنین از پوشش های سقفی مقاوم در برابر آتش نیز می توان بهره برد.

لایۀ بیرونی ساختمان با استفاده از تکنیک های ساخت و ساز. یا سبک های معماری مختلف به اسکلت ساختمان متصل می شود. از آجرها، سنگ ها، قطعات بتنی، شیشه، صفحات فلزی و رنگ. برای محافظت از فولاد در برابر تغییرات آب و هوایی استفاده می شوند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: سازه فولادی , فولاد سازه ای , قیمت فولاد ساختمانی , فروش فولاد ساختمانی , ورق ساختمانی , فولاد ساختمانی , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , ورق a36 , ورق a283 , ورق st52 , ورق st37 , ورق mo40 , ورق ck45 , ورق فولادی , قیمت ورق آلیاژي , فروش ورق آلیاژی , قیمت ورق ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد سرد-فریمهای CFS-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

ورق آلیاژی+فولاد آلیاژی+ورق ساختمانی+فولاد ساختمانی+قیمت ورق فولادی+فروش ورق فولادی

اجزای خانواده فولاد سرد از ورق های فولادی سازه ای ساخته می شود. که از طریق پرس ورق های بریده شده. و یا رول فرمینیگ فولاد توسط مجموعه ای از قالب ها شکل داده می شوند. برای شکل دهی به این شیوه به عملیات حرارتی نیاز نمی باشد. (برخلاف فولاد نورد گرم) و بنابراین آنها را با نام فولاد سرد می شناسند.

اعضای خانواده فولاد سرد و دیگر محصولات آن نازک تر، سبک تر. و دارای تولید ساده تری بوده. و غالباً نسبت به همتاهای تولیدی به شیوه نورد گرم خود از هزینه های کمتری برخوردارند. گستره ای از ضخامت های مختلف فولاد برای برآورده کردن نیازهای سازه ای و غیره سازه ای. در دسترس می باشند.

مزایا

فریم های فولاد سرد در طی سالیان اخیر بنا به دلایل متعددی. مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته و توانسته است. که سهمی از بازار را به خود تخصیص دهد. در واقع بیش از 50% از سازه های خانه سازی درها وایی CFS می بشاند. دلایل متعددی برای جلب توجه به سمت فریم های فولاد سرد وجود دارد. فریم های CFS برای کف و دیوارهای داخل بسیار با محصولات چوبی مهندسی و cement board سازگار می باشند.

مطالعات زمان سنجی متعدد نشان داده اند. که مزایای هزینه ای برای کاربران با تجربه CFS در حدود 2 تا 6 درصد کل هزینه بنا می باشند. که وابسته به نوع خانه است. همچنین CFS از تلرانس های ابعادی دقیقی برخوردار است. و برای مناطقی با مشکل حشرات و موریانه مواجه می باشند گزینه مناسبی است. هیچ دلیلی وجود ندارد که منابع موجود برای کمک به طراحان از تسهیلات هزینه ای خاصی برخوردار باشند.

فریم های CFS آزادی در راهکارهای طراحی را ارائه می کنند. که نسبت به استفاده از فریم سنتی با صرفه تر خواهند بود. (به عبارتی فضای باز بیشتر، تیرهای بلند تر و سقف های بلند).

مزایای فریم های CFS

برخی از کیفیات منحصر به فرد فریم های فولادی عبارتند از:

1- فراوانی: اعضای خانواده فولادهای سرد. به راحتی توسط توزیع کنندگان محلی تأمین کنندگان و مصالح ساختمانی در دسترس می باشند.

2- ثبات قیمت: بهای فولاد در طی دو دهه اخیر تقریباً ثابت بوده است.

3- کیفیت یکپارچه: فولاد دارای گره، پیچش ویا معایب موضعی نمی باشد. همواره از نظر ابعادی دقیق بوده و تحت تلرانس های تعیین شده ای تولید می گردد.

همخوانی با استانداردها، فریم های CFS تحت استانداردهای IRC , IBC,CABO,ICC قرار دارند. عدم اشتعال و مقاومت بالای آنها. امکان استفاده آن ها را در ساختمان هایی تا ارتفاع 6 طبقه فراهم می آورند.

  1. انعطاف در طراحی: اعضای خانواده CFS در اندازه های مختلف موجود می باشند. و طراح را قادر به برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز خود برای بارها. تحت شرایط اقتصادی و دستیابی به طول تیرهای بلند می نماید.
  2. وزن سبک: لیستوفر وزن فلز مصرفی در CFS تا حد 40%. نسبت به وزن آهن آلات مرسوم در نورد گرم از مصرف کمتری برخوردارند. که این امر وزن سازه را کاهش می دهد.
  3. نصب آسان: سوراخ های موجود بر روی این سازه ها نصب خطوط الکتریکی. لوله کشی و مکانیکی را سهولت می بخشد.
  4. ارتجاع کمتر: فریم های CFS توسط پیچ بهم متصل می گردند. و این امر مجازاً پس زدگی میخ ها را در روش ساخت منازل چوبی حذف می کند.
  5. ظاهر مشابه: پس از نصب سطوح نهایی نمای داخل و خارج. ساختمان های CFS و فولادی از هم قابل تشخیص نخواهند بود.
  6. عدم اشتعال: فولاد قابل اشتعال نمی باشد. از انتشار آتش جلوگیری به عمل می آورد و به راحتی با مقررات اشتعال پذیری تطابق می نمایند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد سرد , فولاد سازه ای , فریم های CFS , فولاد ساختمانی , قیمت فولاد سردکار , فروش فولاد سردکار , قیمت فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , فولاد آلیاژی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , ورق فولای , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , ورق آلیاژی , لوله آلیاژی , لوله فولادی , ورق ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

بررسی اثر دما و غلظت الکترولیت بر فولاد ضد زنگ-سوپر آلیاژ- فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

فولاد ضد زنگ-ورق ضد زنگ-فروش فولاد-قیمت فولاد

بررسی اثر دما و غلظت الکترولیت در فرآیند الکتروپولیش بر مقاومت به خوردگی آلیاژ اینکونل 718

بهبود مقاومت به خوردگی توسط فرآیند الکتروپولیش یکی از راه‌های مهم در فرآیند اصلاح سطح می‌باشد. در این تحقیق اثر دو متغیر غلظت اسید پرکلریک و دمای حمام بر فرآیند الکتروپولیش. و تأثیر آن بر مقاومت به خوردگی آلیاژ اینکونل 718 بررسی شد. جهت بررسی ریزساختار و کیفیت زبری سطح، قبل و بعد از الکتروپولیش به ترتیب از تصاویر میکروسکوپ الکترونی روبشی و آزمون زبرسنجی سطح استفاده شد.

جهت تعیین محدوده ولتاژ و جریان الکتروپولیش منحنی‌های I-V به کار گیری شد. نتایج نشان داد دست‌یابی به سطحی یکنواخت و عاری از حفرات تنها در شرایطی حاصل می‌شود. که ترکیب الکترولیت حاوی 20 درصد حجمی اسید پرکلریک و دمای حمام برابر 15 درجه سانتی‌گراد باشد. تحت شرایط مذکور سرعت الکتروپولیش در مرزدانه‌ها و درون دانه‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شود و منجر به ایجاد سطحی صاف و یکنواخت می‌گردد.

حداقل زبری سطح بعد از الکتروپولیش در شرایط بهینه 0/026μm به دست آمد. نتایج حاصل از آزمون پلاریزاسیون تافل در محلول 0.5M H2SO4+0.01M KSCN نشان داد. الکتروپولیش موجب کاهش چگالی جریان خوردگی و نجیب‌تر شدگی پتانسیل خوردگی در آلیاژ گردید. نمونه الکتروپولیشی در شرایط بهینه بیشترین مقاومت به خوردگی را از خود نشان داد. دلیل افزایش مقاومت به خوردگی در اثر الکتروپولیش به تشکیل لایه اکسیدی یکنواخت و ریزساختار عاری از حفرات در سطح نسبت دهی شد.

 قطعاتی که شکل‌های هندسی پیجیده دارند، همواره با مشکل عدم یکنواختی سطح روبرو می‌باشند. پولیش‌کاری مکانیکی نه تنها به افزایش مقاومت به خوردگی آلیاژها کمکی نمی‌کند. بلکه با تجمع هوا، ناخالصی، مواد چرب و اسیدها در سطح ناهموار (از دید میکروسکوپی)، پوسیدگی آلیاژ را تسریع می‌نماید [1]. همچنین پولیش‌کاری مکانیکی منجر به ایجاد تنش‌های باقیمانده در سطح فلزات می‌شود. که در کاهش عمر کاری آلیاژ مؤثر است [3,2]. الکتروپولیش راهی مناسب برای کاهش زبری سطح و درخشندگی، به دلیل یکنواختی سطح در اندازه‌های نانومتری برای شکل‌های هندسی بغرنج و درهم می‌باشد [3].

 فروش فولاد آلیاژی فولاد رسول دلاکان

 فرآیند الکتروپولیش اولین بار توسط مدسن1 در سال 1925 انجام شد [4]. در آن سال هدف از الکتروپولیش، بالا بردن کیفیت سطح آبکاری شده بود. توسعه و تکامل فرآیند الکتروپولیش به طور گسترده توسط ژاکوت2 در سال 1935 روی آلیاژ مس و فلزات دیگر صورت گرفت [5]. هدف از آن تحقیق میزان جلای سطح مورد الکتروپولیش در غلظت‌های مختلف الکترولیت بود. الکتروپولیش با ایجاد یک لایه اکسیدی غیر فعال در برابر خوردگی، از خوردگی حفره‌ای و شکست هیدروژنی قطعه جلوگیری می‌کند [7,6].

محلول متداول مورد استفاده برای الکتروپولیش بیشتر روی اسیدهایی مثل پرکلریک، سولفوریک، فسفریک و اسید استیک متمرکز می‌باشد [7,2]. جین و همکاران پژوهشی را روی الکتروپولیش نیوبیوم انجام دادند و اثر پارارمترهای مختلف الکتروپولیش را روی زبری سطح و سرعت الکتروپولیش بررسی کردند [8]. نتایج حاصل از آن پژوهش نشان داد، الکتروپولیش خواص سطحی بسیار مطلوبی در آلیاژ ایجاد کرده. و می‌تواند راه حل مناسبی برای رفع حفره و عیوب سطحی در ورق نیوبیوم باشد.

 قیمت فولاد آلیاژی فولاد رسول دلاکان

 در پژوهش‌های انجامی در خصوص الکتروپولیش فلزات خالص و تک‌فاز بسیار زیاد است. ولی در کمتر پژوهشی به الکتروپولیش آلیاژها و ترکیبات چند فازی مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مشکلاتی که در ارتباط با الکتروپولیش آلیاژها وجود دارد. سرعت جدایش مواد از سطح نمونه با توجه به چند فازی بودن آلیاژ می‌باشد. سیمکا و همکارانش [9] مقاومت به خوردگی آلیاژ NiTi را با استفاده از فرآیند الکتروپولیش ارتقا دادند. ایشان دلیل افزایش مقاومت به خوردگی را در نتیجه تشکیل یک لایه پیوسته TiO2 روی سطح آلیاژ NiTi بیان کردند.

 فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد ضدزنگ , فولاد زنگ نزن , قیمت فولاد , فروش فولاد , اینکونل , نیکل , میلگرد آلیاژی , لوله آلیاژی , تسمه آلیاژی , ورق آلیاژی , ورق ساختمانی , فولاد ساختمانی , سوپر آلیاژ , قیمت سوپر آلیاژ , فروش سوپر آلیاژ , ورق فولادی , لوله فولادی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

عملیات حرارتی برخواص مکانیکی فولاد D6AC-فروش فولاد سازه‌ای ((قیمت مناسب))

فروش ورق ساختمانی-قیمت ورق ساختمانی-ورق ساختمانی-فولاد ساختمانی-فولاد رسول دلاکان

 

در این تحقیق ضمن مطالعۀ شکلدهی لوله فولادی جنس D6AC. به روش فلوفرمینگ مستقیم، به منظور بررسی تأثیر پارامترهای مختلف عملیات حرارتی بر خواص قطعه. چرخه‌های مختلف عملیات حرارتی طراحی شده و خواص مکانیکی و تغییرات ریزساختار پوسته فلوفرم شده، مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور از دماهای آستنیته، 950,900,850 درجه سانتی‌گراد برای زمان‌های 15 و 30 دقیقه. و سرد کردن در 510 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه و سپس سرد کردن در روغن 60 درجه سانتی‌گراد استفاده شده است.

 بازگشت اولیه به مدت 2 ساعت در 250 درجه سانتی‌گراد و بازگشت نهایی به مدت 2 ساعت در دماهای 450,350,300,250 درجه سانتی‌گراد انجام شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که چرخۀ عملیات حرارتی بهینه، آستنیته کردن در 850 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه. و بازگشت نهایی در 300 درجه سانتی‌گراد است. زیرا علاوه بر ایجاد استحکام بالا و چقرمگی شکست مناسب، به دلیل ریزدانه بودن آستنیت اولیه، ویژگی‌های نرمی آن نیز مطلوب است.

 بطورکلی فولادهای ساختمانی تجاری که استحکام حداقل 1380MPa را داشته باشند. فولادهای فوق مستحکم نامیده می‌شوند. به دلیل استحکام فوق‌العاده و بنابراین توان کاهش وزن قطعات، این فولادها در صنایع هوا فضا کاربرد ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. فولادهای فوق مستحکم را می‌توان به صورت ذیل دسته‌بندی کرد: [1-4].

  فروش فولاد ساختمانی فولاد رسول دلاکان

 1.فولادهای کم‌آلیاژ کربن متوسط

 (D6AC,300M,4340)

 فولاد 4340 شاخص‌ترین فولاد کم‌آلیاژ کربن متوسط است. که اصلاحات چندی بر پایۀ آن صورت پذیرفت. به عنوان مثال فولاد D6AC شامل ریزکنندۀ دانه وانادیم، با مختصری کربن، کروم، مولیبدن بیشتر و نیکل کمتر از 4340 است [3].

 2.فولادهای میان‌آلیاژ هواسخت

 (H13,H11)

 فولادهای پرآلیاژ شامل الف) فولادهای ماریجینگ 18Ni(300),18Ni(250),18Ni(200). ب) فولادهای با چقرمگی شکست بالا AF 1410,Aermet ج) فولادهای زنگ‌نزن مارتنزیتی، سختی رسوبی و آستنیتی کار سرد می‌شود.

 فولادهای کم‌آلیاژ کربن متوسط از جمله فولاد D6AC، خواص مطلوب خود را در عملیات تبرید و بازگشت به دست می‌آورند. بدین ترتیب با تغییر پارامترهای علمیات حرارتی مانند درجه حرارت و زمان آستنیته کردن، سرعت سرد کردن. درجه حرارت و زمان بازگشت، می‌توان انواع تغییرات را در ساختار ایجاد کرد. مشخصه‌های ساختار میکروسکوپی که خواص مکانیکی را کنترل می‌کنند. عبارتند از: ساختار زمینه (مارتنزیت، بینیت، فریت)، آستنیت باقی‌مانده، کاربید، آخال و اندازۀ دانه. به استثنای آخال، سایر مشخصه‌ها و بنابراین خواص مکانیکی را می‌توان با استفاده از عملیات حرارتی کنترل کرد [5].

 تحقیقات اخیر روشن می‌سازد که اگر در ساختارهای مختلط. (که در آن هر جزء مسؤول ایجاد برآوردگی نیاز خاصی است)، فاز نرم در مورفولوژی مناسب همراه با مارتنزیت کمی بازگشت شده همراه شود. می‌تواند خواص مکانیکی را به طور مؤثری بهبود بخشد [6]. براساس این تحقیقات، عملیات استحاله هم‌دما در زمان کوتاه1 (STTT). و عملیات حرارتی اصلاحی 2 (MHT)- که خواص مطلوب ساختار مختلط را به دنبال دارند-پیشنهاد گردید.

 آستنیت باقی‌مانده در فولادهای UHS می‌تواند موجب بهبود یا تضعیف استحکام تسلیم و استحکام کششی نهایی، خواص شکل‌پذیری و چقرمگی شود. که این تابع مقدار، مورفولوژی و به ویژه پایداری آن است. آستنیت باقی‌مانده در این فولادها به صورت لایه نازکی در مرز تراشه‌های مارتنزیت. یا به صورت ذرات بلوکی شکلی وجود دارد که در صورت پایداری مکانیکی و حرارتی. (به ویژه لایۀ نازک، میان تراشه‌های مارتنزیت) موجب بهبود چقرمگی می‌شود [5].

 قیمت فولاد ساختمانی فولاد رسول دلاکان

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد D6AC , عملیات حرارتی , فروش فولاد , قیمت فولاد , فولاد آلیاژی , ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , فولاد سازه ای , ورق سازه ای , فولاد ساختمانی , ورق ساختمانی , قیمت ورق ساختمانی , فروش ورق ساختمانی , فروش فولاد ساختمانی , قیمت فولاد ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فروش ورق S355J2-فولاد S355J2-فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

ورق S355J2-فروش ورق S355J2-قیمت ورق S355J2-فولاد S355J2

ورق فولادی استحکام دار S355J2 دارای بازده بالایی است. و استحکام کششی با حداقل مقاومت در برابر N/mm2 355، یک فولاد با گرید ساختاری که به‌طور گسترده در صنایع مهندسی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نام JR تأیید می‌کند که پیوند یوستئل با تست نفوذ طولی Chary V-Notch در دمای 27JJJ قرار گرفته است. سایر نامگذاری‌های چارپای شامل K2,J0,J2 می‌باشد.

نماد JR 20 آزمایش ضربه

J0 سیببول 0 آزمون اثر دما

آزمون J2 نماد - 20 دما آزمون ضربه

در مورد ورق فولادی استحکام دار S355J2 باید نکات زیر را در نظر گرفت:

1.در خرید این نوع ورق‌ها حتماً باید به نرمالیز بودن و استاندارد بودن کالا توجه داشت.

2.داشتن تست UT برای ورق‌های بالای ضخامت 50 میلی‌متر الزامیست.

3.عموماً در انتهای نام ورق‌های ST52-3N که به مشتریان عرضه می‌گردد حرف N از وازه Normalized گرفته شده است.

ورق فولادی استحکام دار S355J2 سازه‌ای با استحکام کششی بالا S355J2 +N و S355J2 G3 گریدهای فولادی هستند که هر دو در شرایط تحویل نرمال شده‌اند. G3 و N بیانگر نرمال‌سازی هستند.

در این صنعت برای تضمین کیفیت عاری از خطا در ساخت محصول، آزمایش مختلف انجام می‌شود. این آزمایش‌ها نظیر تست سختی، تست تشخیص مواد مثبت، تست خوردگی دانه‌ای، تست مقاومت حفره‌ای، تست radiography، تست ایستایی، تست شیمیایی، تست مکانیکی و غیره است.

ویژگی‌ها

ورق فولادی S355J2 یک فولاد سازه‌ای با جوش کم، کربن کم و دارای مقاومت کششی بالا است. که به راحتی با سایر فولادهای قابل جوشکاری جوش داده می‌شود. به دلیل دارا بودن معادل کم کربن، از خاصیت فرمینگ خوبی برخوردار است. تابلوها توسط یک فرایند فولادی کاملاً محکم تولید شده و در شرایط نورد استاندارد یا کنترل شده تهیه می‌شود.

کاربردها

ورق فولادی استحکام دار S355J2 برای تولید کامیون‌ها، برج‌های انتقال، جرثقیل‌ها، تریلرها‌، بولدوزرها، بیل‌مکانیکی، ماشین‌آلات جنگلی، واگن‌های ریلی، لوله‌های فشار، خطوط لوله، پل‌های بزرگراه، سازه‌های ساختمانی، سکوهای نفتی و گازی، ساخت دریایی، ساخت کشتی توصیه می‌شود. و کاربردهایی ساختاری در زمینه‌هایی مانند نیروگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات، فن‌ها، پمپ‌ها، تجهیزات بالابری و تجهیزات بندری دارد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق s355j2 , فروش ورق s355j2 , قیمت ورق s355j2 , فولاد s355j2 , فولاد سازه ای , ورق سازه ای , فولاد ساختمانی , ورق ساختمانی , ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق ساختمانی , قیمت ورق ساختمانی , ورق استحکام دار , فولاد استحکام بالا , ورق استحکام بالا , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد 1.7363-فروش میلگرد 7362-فولاد حرارتی ((قیمت مناسب))

فولاد 7362-قیمت فولاد 7362-فروش فولاد 7362-میلگرد 7362-تسمه 7362

فولاد 7362 در جهان با استانداردهای مختلفی معروف است. در استاندارد DIN آلمان با کد فولاد مقاوم به حرارت 1.7362. و یا آنرا با نام فولاد نسوز 1.7362 می‌شناسند.

فولاد 7362 از دسته فولادهای آلیاژی مقاوم به حرارت می‌باشد که با مشخصه 12CrMo5 در میان فولادها معروف می‌باشد. این فولاد شامل ترکیبات شیمیایی بطور میانگین 0.12% کربن، 0.5% سیلیسیوم. 0.45% منگنز، 0.3% نیکل، 5% کروم، 0.55% مولیبدن و حداکثر 0.012% نیکل و 0.3% مس می‌باشد.

H5M یک گرید مقاوم در برابر حرارت است. که به عنوان فولاد بویلر برای کاربردهای فشار و عملکرد در دماهای بالا طبقه‌بندی می‌شود. این ویژگی مقاومت خوبی در دماهای بالا و مقاومت در برابر هیدروژن تحت فشار دارد. این درجه برای کار با بار و فشار تا 100 اتمسفر، در دمای 450-600 درجه سانتیگراد استفاده می‌شود. این ماده عمدتاً به شکل لوله، ورق و میله نورد گرم در تولید تجهیزات کراکینگ نفت در پالایشگاه‌ها با 0.75 درصد محیط گوگرد استفاده می‌شود.

فولاد 1.7362 به سبب داشتن کروم بالا به شدت نسبت به حرارت مقاوم می‌باشد. گریدهای آلیاژ بالاتر با 7-9% محتوای کروم برای غلظت بالاتر گوگرد انتخاب می‌شود. علاوه بر هدف اصلی، فولاد در ساخت دستگاه‌های هیدروژنه کردن زغال سنگ. تجهیزات سنتز آمونیاک، سوپرهیترها و بخاری‌های هوا، قطعات دیگ بخار، پیچ‌ها یا مهره‌ها که در شرایط تهاجمی کار می‌کنند، نیز استفاده می‌شود. مانند:

تیغه‌های توربین

قطعات پمپ

روکش‌ها یا فنرهای مانومتر

کاربرد

فولاد مقاوم به حرارت 7362 در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله‌ی آن عبارتست از:

در صنعت خودروسازی که استحکام بالا نیاز است

میله‌های اتصال

محفظه احتراق

اجزای داخلی موتور

محور چرخ دنده

پمپ‌ها

سوپاپ‌ها

حلقه‌های آب‌بندی

مقاوم به حرارت‌های دریچه‌ای

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد 7362 , قیمت فولاد 7362 , فروش فولاد 7362 , میلگرد 7362 , قیمت میلگرد 7362 , فروش میلگرد 7362 , فولاد نسوز , فولاد حرارتی , قیمت فولاد نسوز , فروش فولاد نسوز , قیمت فولاد حرارتی , فروش فولاد حرارتی , تسمه 7362 , قیمت تسمه 7362 , فروش تسمه 7362 , میلگرد آلیاژی , فولاد آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد S235jr-فروش ورق s235jr-ورق ساختمانی ((قیمت مناسب))

ورق s235jr-این نوع ورق یک نوع فولاد آلیاژی (Alloy Steel Plate) است. که در دسته ورق‌های کم کربن قرار می‌گیرد.ورق ساختمانی-ورق آلیاژی

ورق s235jr یکی از انواع ورق فولادی است. که همانند ورق سیاه St52 دارای کاربرد بسیار در صنایع است.
مشخصات فنی ورق s235jr سبب شده تا از آن برای ساخت انواع تجهیزات، تأسیسات، سکوهای نفتی و... استفاده کرد. از این رو برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید و فروش ورق S235jr نموده‌اند.

این نوع ورق یک نوع فولاد آلیاژی (Alloy Steel Plate) است. که در دسته ورق‌های کم کربن قرار می‌گیرد. وجود عناصر مختلفی نظیر نیکل، منگنز، فسفر و مس باعث ارتقای برخی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ورق شده است. امروزه ورق S235jr در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. استفاده در صنایع خودروسازی، ساخت لوله، انواع سازه‌های ارتباطی و قطعات از مهمترین آنهاست.

مزایا

 

این ورق فولادی دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • وجود عناصر مختلف در ترکیب شیمیایی ورق s235jr سبب ایجاد خصوصیات ارزشمندی نظیر استحکام مناسب و شکل‌پذیری خوب شده است.
  • از نوع ورق از جمله ورق‌های فولادی با قابلیت بالای ماشین‌کاری محسوب می‌شود. شاخص و رتبه ماشین‌کاری این نوع ورق در حدود 70% است. که عدد بسیار خوبی می‌باشد.
  • ورق فولادی S235jr دارای تنوع بالایی است. امروزه این نوع ورق در گریدهای مختلفی تولید می‌شود. که امکان استفاده در شرایط مختلف را فراهم کرده است.
  • حوزه کاربرد این نوع ورق بسیار گسترده است. برای ساخت انواع سازه‌ها تا ساخت انواع تجهیزات و قطعات می‌توان از این نوع ورق فلزی استفاده کرد.

 

کاربرد

استفاده از ورق s235jr به دلیل مزایایی نظیر قابلیت ماشین‌کاری، استحکام مناسب و تنوع بالا، بسیار رایج است. در این راستا مهمترین کاربردهای این نوع ورق را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

مناسب برای استفاده در ساخت اسکلت سازه‌های دریایی و...

گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرد در پل‌ها و ساخت انواع کشتی

استفاده از ورق S235jr برای ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات

پرکاربرد برای تولید انواع قطعات نظیر میله، لوله، پیچ و مهره و...

مناسب برای استفاده در تأسیسات صنعتی و حتی مسکونی

قابلیت استفاده در سکوهای نفت و گاز و همچنین برج‌های انتقال نیرو

مشخصات فنی

میزان کربن s235jr به 0/17 تا 0/2 درصد می‌رسد. میزان نیکل و منگنز آن نیز به ترتیب در حدود 0/12 و 1/4 درصد می باشد.

تنش تسلیم این ورق حداقل 235 مگاپاسکال بوده و استحکام کششی آن به بیش از 400 مگاپاسکال می‌رسد.

چگالی ورق فولادی s235jr در حدود 7/85 گرم بر سانتیمتر مکعب و محدوده ذوب آن حدود 1440 درجه سانتی‌گراد است.

ضخامت این نوع ورق بسیار گسترده و متنوع می‌باشد. طوری که از ضخامت چند میلی‌متر تا حدود ۳۰۰ میلی‌متر را شامل می‌شود. از این رو محدودیت خاصی برای استفاده از این نوع ورق در صنایع مختلف وجود ندارد.

استاندارد این نوع ورق شامل DIN EN 10025-2 Number: 1.0037 و FE 360 B می‌باشد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق s235jr , فولاد s235jr , قیمت ورق s235jr , فروش ورق s235jr , قیمت فولاد s235jr , فروش فولاد s235jr , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , ورق ساختمانی , فولاد ساختمانی , ورق مخزن سازی , فولاد مخزنی , ورق مخزنی , ورق مخازن بخار , ورق دیگ فولادی , ورق استحکام بالا , فولاد استحکام بالا , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد S275jr-فروش ورق S275jr-ورق آلیاژی -فولاد آلیاژی ((قیمت مناسب))

ورق s275jr-قیمت ورق s275jr-فروش ورق s275jr-فولاد s275jr-ورق ساختمانی

ورق s275jr یکی از ورق های آلیاژی پر کاربرد در صنایع ساختمانی، خودروسازی و تولید قطعات است.

این ورق فولادی از استحکام بسیار خوب در کنار قابلیت ماشین کاری و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از این رو کاربرد ورق s275jr محدوده وسیعی را شامل می شود.

کاربرد

امروزه استفاده از ورق فولادی s275jr در حوزه های مختلفی را شامل می شود. از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

حوزه ساخت و ساز و انواع بناهای ساختمانی

پر استفاده برای تولید انواع محصولات سازه ای نظیر تیرچه فولادی

قابلیت استفاده از ورق s275jr برای صنایع نفت و گاز

گزینه ای مناسب برای صنعت خودروسازی و ساخت انواع قالب، براکت، شاسی

پرکاربرد برای ساخت تجهیزات عمومی و یا قطعات اتومبیل

مزایا

ورق آلیاژی از جمله ورق s275jr دارای عناصر مختلفی در ساختار شیمیایی خود هستند. از این رو خواص متعدد و مختلفی در این نوع ورق ها شاهد هستیم.

استحکام خوب در کنار قابلیت ماشین کاری و جوشکاری امتیاز ارزشمند ورق آلیاژی است.

ورق s275jr تنوع بسیار خوبی در اندازه و ابعاد دارد. به طوری که بسته به نیاز و با توجه به شرایط می توان ورق متناسب خود را خریداری کرد.

به دلیل نیاز بازار، برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به تولید و فروش ورق s275jr می نمایند.

قیمت ورق s275 نیز بسته به مشخصات فنی نظیر وزن، ابعاد و حضور برندهای اقتصادی، مقرون به صرفه است.

مشخصات فنی

ورق s275jr از جمله ورق های آلیاژی کم کربن است. از این رو قابلیت ماشین کاری و انعطاف پذیری خوبی دارد.

حداقل تنش تسلیم ورق s275jr برابر 275 مگاپاسکال است. استحکام کششی آن نیز به بیش از 370 مگاپاسکال می رسد.

نقطه ذوب حدود 1460 درجه سانتی گراد و چگالی 7800 کیلوگرم بر متر مربع از دیگر مشخصات فنی ورق s275jr است.

عناصر کربن، پتاسیم، گوگرد، سیلیس و درصد بسیار ناچیزی از نیکل و کروم از ترکیبات شیمیایی ورق s275jr هستند.

ابعاد و ضخامت ورق s275jr نیز بسیار متنوع و گسترده است. این تنوع در مشخصات و اندازه باعث شده تا برای مصرف مختلف ساختمانی و صنعتی خرید ورق s275jr گزینه ایده آلی باشد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق s275jr , قیمت ورق s275jr , فروش ورق s275jr , فولاد s275jr , قیمت فولاد s275jr , فروش فولاد s275jr , ورق مخازن بخار , فولاد مخازن بخار , فولاد آلیاژی , ورق آلیاژی , ورق ساختمانی , فولاد ساخمانی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , قیمت ورق ساختمانی , فروش ورق ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

قیمت فولاد آلیاژی-فروش فولاد آلیاژی-ورق آلومینیوم ((قیمت مناسب))

قیمت ورق آلومینیوم-فروش آلومینیوم-قیمت فولاد آلیاژی-فروش فولاد آلیاژی

روش نوین محاسبه کرنش شکست قطعات برشی و تاچ دار در شرایط دمایی و سه محوره ی تنش مختلف

تعیین مشخصات پایدار رفتار ماده تحت تأثیرات تنش و دما به منظور طراحی مطلوب. در صنعت فرم دهی فلزات به طرز قابل توجهی مهم می باشد. هدف این پژوهش ارائه یک روش نوین اندازه گیری کرنش شکست قطعات برشی و تاچ دار. در سه محوره های مختلف تنش با استفاده از دستگاه اندازه گیری وی ام ام می باشد. همچنین تأثیرات افزایش دما بر کرنش شکست نیز بررسی گردید. ماده مورد بررسی آلومینیوم 5083-اچ 321 می باشد.

برای این منظور 24 نمونه مختلف تخت از جمله نمونه های برشی و تاچ دار. برای 4 نوع سه محوره ی 0/2 و 0/33 و 0/38 و 0/55 جهت تست در سه محدوده دمایی (400،200،25 درجه سانتیگراد). مهیاسازی و تحت شرایط بارگذاری استاتیکی مورد آزمایش قرار گرفتند. کرنش شکست نمونه ها اندازه گیری و نتایج مرتبط حاصل گردید. نتایج مورد حاصل با نتایج تجربی دیگران و همچنین نتایج شبیه سازی شده مدل رایس و تریسی مقایسه شدند.

همچنین با انجام آزمایش های جدیدی که در این مقاله انجام گردید. نقطه قطع شدن منحنی در سه محوره 0/2 حاصل گردید. با بررسی نتایج نمایان می شود که در دمای پایین (25 درجه سانتی گراد)، با افزایش سه محوره تنش، کرنش شکست روندی کاهشی دارد. در حالی که در دمای 200 درجه سانتی گراد این روند تقریباً ثابت است ولی در دمای 400 درجه سانتیگراد این روند افزایشی است.

تعیین پارامترهای آسیب و شکست مواد مختلف در تحلیل و ارزیابی گسیختگی ورق های نازک فلزی. در حین شکل دهی دارای اهمیت می باشد و پژوهشگران زیادی در تحقیقات سه محوره تنش به آن پرداختند. کمیت آسیب به طور عمده به کرنش های ایجادی در قطعه و وضعیت تنش و مسیر کرنش و نرخ کرنش وابسته است. وضعیت تنش در محل آسیب یک پارامتر مهم و مؤثر است. که با استفاده از پارامترهایی نظیر نسبت سه محوره ی تنش (نسبت تنش میانگین به تنش معادل) توصیف می گردد

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق آلومینیوم , فروش ورق آلومینیوم , قیمت ورق آلومینیوم , آلیاژ آلومینیوم , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , فولاد ضد زنگ , فولاد زنگ نزن , ورق ضد زنگ , ورق زنگ نزن , قیمت فولاد ضد زنگ , فروش فولاد ضد زنگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد ضدخوردگی-فروش فولاد ضد زنگ-فولاد زنگ نزن ((قیمت مناسب))

فولاد ضد خوردگی-قیمت فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد ضد خوردگی-فولاد داپلکس

کاربرد فولاد با پوشش نانو ذرات اکسید تیتانیوم در ساخت قطعات مقاوم به خوردگی در برابر سموم کشاورزی

هر ساله حدود 35-25 درصد کل محصولات کشاورزی دنیا بوسیله حشرات، علف های هرز و عوامل بیماری زای گیاهی از بین می رود. در صورت عدم مبارزه مؤثر این رقم ممکن است تا 80 درصد افزایش یابد (منصوری راد، 1387). برای مبارزه با آفات و امراض گیاهی روش های مختلفی وجود دارد. که مهم ترین آنها عبارتند از: 1- مبارزه بیولوژیکی 2-مبارزه مکانیکی 3-مبارزه زراعی 4-مبارزه روانی 5-مبارزه تلفیقی. 6-مبارزه شیمیایی (شیروانی فیل آبادی، 1378).
در میان روش های مورد بیان، مبارزه شیمیایی هنوز تنها روش مؤثر در کنترل اکثر آفات بیماری ها. و علف های هرز می باشد (اکتر و همکاران 2009). اثر استفاده از سموم برای مبارزه با آفات و امراض گیاهی سریعتر از سایر روش ها می باشد. بنابراین مبارزه شیمیایی بیشتر از سایر روش ها برای مبارزه با آفات گیاهی به کار می رود (شیروانی فیل آبادی، 1378). استفاده از سموم شیمیایی باعث گردید تا کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی با رشد چشمگیری مواجه شود.
و همچنین نیاز به نیروی انسانی جهت کنترل آفات کاهش یابد (فرزام، 1390). بیشتر آفت کش ها به صورت محلول در آب و با استفاده از سمپاش های زمینی. هواپیماهای سمپاش و یا از طریق سیستم های آبیاری به کارگیری می شوند (ایکر و یوکسل 2005). خاصیت خورندگی سموم کشاورزی در تماس با تجهیزات و ماشین آلات. یک مشکل اساسی و همیشگی در زمینه کاربرد مبارزه شیمیایی است (اکتر و همکاران، 2009).
پدیده خوردگی در تماس مواد شامل فلزها، سرامیک ها، پلیمرها و کامپوزیت ها اتفاق می افتد. اما میزان آن در فلزها به مراتب بیشتر است (زمانیان، 1370). خوردگی ناشی از واکنش شیمیایی قطعات فلزی با سموم کشاورزی، شکل ظاهری قطعات را تغییر می دهد. این تغییرات می توانند گسترده گردیده و موجبات تغییر در اندازه ها. و یا ایجاد ترک در قطعات را فراهم می آورد و باعث از کار افتادن ماشین آلات. هدر رفتن سم، از بین رفتن قطعات و غیره کردند (فرزام، 1390).
قطعات فلزی در محیط های خورنده معمولاً توسط پوشش ها و بازدارنده های خوردگی محافظت می شوند (فونتانا، 1390). امروزه نانو پوشش های مقاوم به خوردگی به صورت فزاینده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در میان این نوع پوشش ها، استفاده از پوشش های نانو ساختار سرامیکی از قبیل اکسید تیتانیوم (TiO2). به لحاظ دارا بودن خواص الکتریکی و حرارتی مناسب، مقاومت در برابر اکسیداسیون، خوردگی و سایش. توسط پژوهشگران توصیه گردیده است (شانقی و همکاران، 2008). روش های مختلفی برای تولید پوشش نانو ساختار اکسید تیتانیوم وجود دارد. مانند لایه گذاری شیمیایی بخار1 (CVD)، لایه گذاری بوسیله پالس لیزری2 (PLD) و روش سل-ژل3.

 

در این میان روش سل-ژل به دلیل کنترل ترکیب شیمیایی در سطح مولکولی و دمای اعمالی پایین. نسبت به روش های دیگر دارای مزایای ویژه ای است. همچنین در این روش میکروساختار فیلم نازک همانند حفره ها و حجم آنها، بوسیله تغییر پارامترهای سل قابل کنترل است (شانقی و همکاران، 2013).

 

اخیراً کاربرد پوشش لایه نازک اکسید تیتانیوم ایجاد شده به روش سل-ژل در حفاظت از فلزات، مورد توجه بیشتر پژوهشگران قرار گرفته است. شن4 و همکاران (2005) در پژوهشی از نانو ذرت TiO2 را بر روی یک زمینه فولاد زنگ نزن 316L. با استفاده از فرآیند سل-ژل و روش غوطه وری اعمال کردند. و خواص خوردگی آن را در محلول NaCl بررسی نمودند. آنها اظهار داشتند که وجود ترک و نقص در پوشش اعمالی تا حدود زیادی به عملیات حرارتی بعد از پوشش دهی بستگی دارد. و با انجام صحیح عملیات حرارتی می توان نقص های پوشش اعمالی را کاهش داد.

 

همچنین پوشش نانو ذرات TiO2 کاملاً آب گریز، صاف و یکنواخت است. و مقاومت به خوردگی بسیار خوبی از خود نشان می دهد. براتی1 و همکاران (2009) پوششی از نانو ذرات TiO2 را بر روی زمینه فولاد زنگ زن اعمال کردند. و تأثیر پارامترهای سرعت پوشش دهی، عملیات حرارتی و مقدار PH محلول سل را بر کیفیت پوشش نهایی بررسی کردند.

 

نتایج نشان داد با افزایش سرعت پوشش دهی صخامت پوشش افزایش می یابد. کورکویچ2 و همکاران (2013) لایه ای نازک از نانو ذرات TiO2 را بر روی فولاد زنگ نزن AISI 304 با فرآیند سل-ژل. و روش غوطه وری رسوب گذاری کردند. آنها خواص خوردگی پوشش اعمالی را در محلول NaCl سه درصد توسط روش های الکتروشیمیایی بررسی کردند.

 

کاربرد فولاد با پوشش نانو

 

نتایج نشان داد که با افزایش تعداد لایه ها. زبری سطح و میزان ترک ها و نواقص سطحی پوشش نانو ذرات TiO2 کاهش می یابد. شانقی2 و همکاران (2013) در پژوهشی خواص خوردگی پوشش نانو ذرات TiO2 اعمالی بر زمینه فولاد کربنی ساده را بررسی کردند. برای این منظور نمونه های فولادی پس از آمادگی سطحی، با استفاده از فرآیند سل-ژل و با روش غوطه وری پوشش دهی شدند. آنها نتیجه گرفتند که کیفیت پوشش اعمالی به سرعت فرآیند غوطه وری، زمان خشک کردن، عملیات حرارتی و تعداد لایه های اعمالی بستگی دارد.

 

با توجه به مطالعات مورد انجام و اهمیت مبارزه با خوردگی ناشی از سموم کشاورزی. هدف از این تحقیق اعمال پوششی لایه نازک از نانو ذرات اکسید تیتانیوم به روش سل-ژل بر روی زمینه فولاد ساده کربنی. و بررسی رفتار خوردگی آن در معرض واکنش با سموم کشاورزی می باشد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد ضد زنگ , فولاد زنگ نزن , فولاد ضد خوردگی , ورق ضد خوردگی , ورق ضد زنگ , ورق زنگ نزن , ورق نسوز , فولاد نسوز , قیمت ورق ضد زنگ , فروش ورق ضد زنگ , قیمت فولاد ضدخوردگی , فروش فولاد ضدخوردگی , ورق داپلکس , فولاد داپلکس , قیمت فولاد داپلکس , فروش فولاد داپلکس , قیمت ورق نسوز , فروش ورق نسوز , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد ساخت دیگ فولادی-قیمت فولاد آتشخوار-فروش فولاد آتشخوار ((قیمت مناسب))

دیگ فولادی چیست؟-ورق A516-ورق st52-ورق a36-ورق 17mn4-ورق آتشخوار

فولاد یک آلیاژ از آهن و کربن است که بدلیل خواص فیزیکی و مکانیکی برتر خود. برای ساخت انواع مختلف ماشین آلات و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. دیگ های فولادی نیز به عنوان یکی از کاربردهای مهم فولاد، در بسیاری از صنایع و بخش های مختلف به کار می روند.

 

دیگ فولادی یکی از انواع بویلر است. از فولاد به عنوان جنس اصلی تولید می شود. فولاد یک آلیاژ از آهن و کربن است و با ترکیب مناسب این دو عنصر، خواص مکانیکی. مقاومت و مقاومت در برابر حرارت باعث افزایش کارایی این نوع از دیگ بخار می شود. دیگ های فولادی برای تحمل فشار و حرارت بالا طراحی و تولید می شوند. و قادرند در فشارها و دماهای بالا کار کنند. و بتوانند بخار، گرمایش و حرارت لازم را تأمین کنند.

 

فولاد به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی برتر خود، انتخاب مناسبی برای ساخت دیگ ها است. فولاد دارای مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت بوده و می توانند در شرایط سخت صنعتی عمل کنند. همچنین، فولاد دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش است. که منجر به عمر طولانی و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر می شود. از مزایای دیگ های فولادی می توان به مقاومت بالا، عمر طولانی. قابلیت فرم دهی و انعطاف پذیری در طراحی و ساخت، و کارایی بالاتر نسبت به دیگ های تولیدی از جنس های دیگر اشاره نمود.

 

دیگ فولادی در سیستم های گرمایشی مانند موتورخانه های شوفاژ استفاده می شود. گرمای حاصل از سوختن گاز یا سوخت دیگری که در دیگ فولادی به کار می رود. به سیالی که در دیگ چریان دارد، منتقل می شود. این سیال ممکن است بخار آب یا روغن حرارتی باشد. که حرارت آن به مناطق مختلف ساختمان، مانند رادیاتورها، منتقل می شود. تا فضای ساختمان را گرم کند. دیگ فولادی به عنوان یکی از اجزای اصلی موتورخانه ساختمان محسوب می شود. و در فرآیند طراحی و نصب سیستم های گرمایشی، موقعیت و نحوه نصب آن بسیار اهمیت دارد.

 

تعیین ابعاد فونداسیون موتورخانه و نصب رادیاتورها و دیگ های دیگر به درستی، برای استفاده بهینه و کارآمد از سیستم گرمایشی اهمیت دارد. در نتیجه در برنامه ریزی و طراحی سیستم گرمایشی ساختمان، باید به موقعیت و نصب دیگ فولادی. و سایر تجهیزات مرتبط با آن توجه کرد تا بهینه سازی عملکرد و بهره وری سیستم انجام شود.

 

مشخصات فنی دیگ فولادی شامل موارد زیر است:

 

جنس مواد: دیگ فولادی از جنس فولاد آلیاژی و گاهاً ورق استیل می شود. این جنس ها باید مقاومت کافی در برابر فشار و حرارت را دارا باشند.

 

استانداردها: ساخت دیگ های آب گرم فولادی نیاز به رعایت استانداردهای بین المللی مرتبط با ساخت مخازن تحت فشار و حرارت دارد. این استانداردها می توانند شامل: ASME (American Society of Mechanical Engineers) EN (European Norms) API(American Petroleum Institute) باشند.

 

مخازن تحت فشار: دیگ فولادی شامل یک مخزن تحت فشار است که معمولاً برای نگهداری آب گرم و تولید بخار استفاده می شود. مخزن باید طبق استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شود تا تحمل فشار و حرارت را تضمین کند.

 

دیگ فولادی چیست؟-ورق A516-ورق st52-ورق a36-ورق 17mn4-ورق آتشخوار

 

لوله های عایق فشار و حرارت: دیگ فولادی برای حفظ دمای داخلی. و کاهش انتقال حرارت به محیط خارجی باید به لوله های عایق فشار و حرارت مجهز شود. این لوله ها می توانند از جنس فولاد یا مواد عایق حرارتی مانند سیلیکات کلسیم یا الیاف شیشه ای باشند.

 

شیرها: دیگ فولادی شامل انواع شیرها برای کنترل جریان و فشار است. این شیرها می توانند شیرهای صنعتی، شیرهای تخلیه و شیرهای فشارشکن اطمینان دودکش باشند. آنها برای هدایت گاز اضافی به خارج از دیگ استفاده می شوند.

 

عایق حرارتی: بر روی بدنه دیگ فولادی باید عایق حرارتی قرار گیرد تا از انتقال حرارت به محیط خارجی جلوگیری شود. و راندمان و کارایی دیگ افزایش یابد. عایق حرارتی می تواند از موادی مانند الیاف سیلیکاتی، الیاف شیشه ای، انواع سنگ های عایق. و پوشش های حرارتی مانند مواد سرامیکی یا مواد شیمیایی مقاوم در برابر حرارت تشکیل شود. این عایق حرارتی کمک می کند تا حرارت در داخل دیگ نگه داشته شود و از اتلاف حرارت بیرونی جلوگیری شود.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

 



:: برچسب‌ها: ورق یویلرسازی , فولاد بویلرسازی , فولاد ساخت دیگ فولادی , ورق آتشخوار , ورق a516 , ورق st52 , ورق a36 , ورق 17mn4 , قیمت ورق a516 , فروش ورق a516 , قیمت ورق آتشخوار , فروش ورق آتشخوار , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , ورق مخزن سازی , ورق مخزنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فروش فولاد مقاوم به حرارت-فولاد مقاوم به فشار-فولاد مقاوم به خوردگی- ورق A516-ورق St52 ((قیمت مناسب))

ورق مخزن سازی-فولاد مخزنی-ورق آتشخوار-ورق st52-ورق a516-ورق ساختمانی-ورق ضد خوردگی-ورق مقاوم به حرارت-ورق مقاوم به فشار

برای ساخت مخازن یا سازه هایی که در شرایط سخت و محیط هایی با دماهای بالا. فشارهای زیاد و خوردگی قرار می گیرند، استفاده نمود. این آلیاژها دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه ای هستند که آنها را مناسب برای مقابله با شرایط سخت می سازد.

 

آلیاژهای مقاوم به حرارت باید قادر باشند در دماهای بالا (معمولاً بیش از 500 درجه سانتی گراد) استحکام و سختی خود را حفظ کنند. این مواد باید بتوانند در معرض حرارت بالا، ممانند فرآیندهای صنعتی، پخت و پز، واکنش های شیمیایی و غیره، عملکرد بهتری داشته باشند. آلیاژهای مقاوم به فشار باید بتوانند در مقابل فشارهای زیاد و نیروهای خمشی که به آنها اعمال می شوند، مقاومت کنند. این آلیاژها باید قادر باشند تا در فشارهای بالا که ممکن است در ساختمان مخزن تحت فشار ایجاد شود. تغییر شکل کمی داشته باشند و از شکستن یا تغییر شکل ناخواسته جلوگیری کنند.

 

مخازن تحت فشار در معرض محیط های خورنده مثل اسیدها، قلیاها، مواد شیمیایی قوی و غیره قرار می گیرند. آلیاژهای مقاوم به خوردگی باید قادر باشند در برابر اثرات خوردگی و آب زنی محیط های شیمیایی مقاومت کنند. و از تغییرات شیمیایی و رنگ زدگی جلوگیری کنند. آلیاژهای مقاوم به حرارت، فشار و خوردگی در ساخت مخازن تحت فشار برای ایجاد سازه هایی با عمر طولانی. کاهش خرابی و افزایش ایمنی استفاده می شوند.

 

 

برخی از آلیاژهای کربن استیل مقاوم به فشار بالا، حرارت و خوردگی

 

  • فولاد ساختمانی (DIN 17100) ST52

 

کد استاندارد : DIN: DIN 17100

 

کد استاندارد: ASTM: ASTM A572

 

نام تجاری: ST52-3

 

کاربردها: استفاده در ساخت قطعات سازه های فلزی، تجهیزات صنعتی و توربین های بادی.

 

روش ساخت: رول گردانی، جوشکاری و فرآیندهای حرارتی.

 

  • فولاد ساختمانی (EN 10025) S355

 

کد استاندارد: DIN : DIN EN 10025-2

 

کد استاندارد: ASTM: ASTM A572

 

نام تجاری: S355J2

 

کاربردها: استفاده در ساخت قطعات سازه های فلزی، تجهیزات صنعتی و پل ها.

 

روش ساخت: رول گردانی، جوشکاری و فرآیندهای حرارتی.

 

  • فولاد ساختمانی (EN 10025) S690

 

کد استاندارد: DIN : DIN EN 10025-6

 

کد استاندارد: ASTM: ASTM A514

 

نام تجاری: S690QL

 

کاربردها: استفاده در ساخت قطعات سازه های فلزی در شرایط سخت و محیط هایی با دما و فشار بالا.

 

روش ساخت: رول گردانی، جوشکاری و فرآیندها

روش ساخت مخزن و نوع فرآیندهای جوشکاری، چکش کاری و پرس کاری، رول کردن و نورد کردن ورق فولادی. تأثیر زیادی در انتخاب آلیاژ فولادی دارد. هر روش ساخت ممکن است نیازهای خاصی را در مورد خواص مکانیکی. مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و قابلیت تشکیل دهی داشته باشد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد مقاوم به حرارت , فولاد مقاوم به فشار , فولاد مقاوم به خوردگی , فولاد مخزن سازی , ورق مخزنی , فولاد ساختمانی , ورق ساختمانی , ورق آتشخوار , فولاد آتشخوار , ورق a516 , فولاد a516 , ورق st52 , فولاد st52 , قیمت ورق st52 , فروش ورق st52 , قیمت ورق a516 , فروش ورق a516 , ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

اثر فلز پر کننده بر خواص مکانیکی و تریبولوژیکی اتصال فولاد AISI 1/6959 با استفاده از فرایند جوشکاری تیگ

فولاد آلیاژی-فولاد ابزار-فولاد ساختمانی-قیمت فولاد-فروش فولاد

در این پژوهش خواص مکانیکی و تریبولوژیکی جوش حاصل از چهار نوع فلز پر کننده مختلف. بر روی فولاد AISI 1/6959 از طریق جوش تیگ مورد بررسی قرار گرفت. فلزهای پرکننده مورد استفاده در این تحقیق شامل ER 70S-6,ER 80S-G,ER 80S-Ni1,ER 80S-B2 بوده و ترکیبات شیمیایی نزدیک به فلز پایه دارند. به منظور بررسی خواص جوش و کیفیت اتصال، آزمون های کشش، ضربه، سختی و سایش. با استفاده از دستگاه های کشش و ضربه و سایش انجام گردید. و ساختار میکروسکوپی نیز توسط میکروسکوپ نوری مورد مطالعه قرار گرفت.

نتایج حاصل حاکی از آن است که تغییرات فازی و حضور عناصر آلیاژی مولیبدن و کروم، منجر به تغییر در خواص اتصال جوش دهی شد. بیشترین و کمترین مقاومت به سایش به ترتیب در جوش حاصل از فلز پرکننده ER 80S-Ni1 و ER 70S-6. و بهترین کیفیت جوش و خواص مکانیکی با استفاده از فلز پر کننده ER 80S-B2 حاصل گردید. و استحکام کششی نیز تا حدود 38 درصد نسبت به فلز پایه بهبود یافت.

جوشکاری یکی از مهمترین فرایندهای ساخت و تولید در صنعت می باشد. و در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، نفت و گاز، پتروشیمی، تأسیسات، ساختمان و پل ها، حمل و نقل. کشتی سازی، صنایع ریلی، نیروگاه ها، صنایع دفاعی و هوافضا، محصولات پزشکی. الکترونیکی و تجهیزات دقیق و غیره کاربردهای فراوانی دارد. اتصال فلزات با ترکیب شیمیایی، خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوت باعث پیدایش مشکلات زیادی در طول فرایند جوشکاری یا بعد از آن می گردد.

این اختلاف ترکیب شیمیایی می تواند بین دو فلز پایه یا بین فلزات پایه با فلز پر کننده باشد. که در نتیجه ترکیب فلز جوش متأثر از تمامی اجزا تشکیل دهنده آن خواهد بود. این ترکیب شیمیایی با توجه به طراحی اتصال، نوع فرایند جوشکاری و فلز پرکننده و میزان اختلاط و دستورالعمل جوشکاری تغییر می کند. در نتیجه این عوامل و همچنین هرگونه عملیات حرارتی فلز جوش باید از قبل مشخص بشود. و قبل از تولید به طور صحیحی ارزیابی و اجرا شود. هدف اصلی از جوشکاری فلزات غیر هم جنس نیز ایجاد اتصالی است که الزامات شرایط کاری را برآورده می کند.

اثر نوع فلاکس فعال کننده سطحی بر عرض گرده و عمق جوش و پیچیدگی زاویه ای در روش تیگ. توسط امینی و همکاران مورد بررسی قرار گرفت و دو نوع فلاکس ZrO2 و TiO2. مورد بررسی قرار گرفت و بیشترین سختی را در حالت استفاده از 90 درصد اکسید تیتانیوم. و کمترین سختی در حالت استفاده از 90 درصد ZrO2 حاصل گردید. مشخص شد که فلاکس می تواند بر عمق و عرض جوش و اندازه دانه و سختی اثر بگذارد [1]. یکی از روش های رسوب جوش بر روی یک فلز دیگر از طریق عملیات روکش کاری بر روی قطعات انجام می گیرد.

تا ضمن بهبود خواص سطح مورد سائیدگی، ابعاد آن نیز بزرگتر می شود و به مقدار اولیه خود می رسد. و مقاومت سطح در مقابل سائیدگی، ضربه، حرارت و محیط های خورنده بهبود یابد. روش های گوناگونی از قبیل پر کردن یا بازسازی، لایه دهی توسط جوشکاری و فلز پاشی برای عملیات پوشش سطح وجود دارد. که غالباً یکی از اقتصادی ترین روش ها برای بازسازی قطعات مستهلک و افزایش عمر قطعات تازه به کار گرفته شده می باشد. عواملی از قبیل میزان رقت، ناخالصی ها و آلودگی ها، عملیات حرارتی، ظاهر سطح و تنش های حرارتی باید در عملیات سطحی کنترل شوند [2].

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد ابزار , قیمت فولاد ابزار , فروش فولاد ابزار , قیمت فولاد ساختمانی , فروش فولاد ساختمانی , فولاد ساختمانی , فولاد st52 , فولاد mo40 , فولاد 4140 , میلگرد mo40 , میلگرد st52 , میلگرد 4140 , فروش میلگرد mo40 , قیمت میلگرد mo40 , فروش میلگرد 4140 , قیمت میلگرد 4140 , فروش میلگرد st52 , قیمت میلگرد st52 , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد مخازن کروی تحت فشار-فروش فولاد مخزنی-قیمت فولاد مخزنی ((قیمت مناسب))

تحلیل ترک نیم بیضوی در مخازن کروی تحت فشار از جنس مواد مدرج تابعی-ورق مخزنی

از مهمترین تحلیل ها در طراحی سازه های مختلف مخصوصاً مخازن تحت فشار و بررسی ایمنی آنها، تحلیل مکانیک شکست می باشد. یکی از پارامترهای مهم در علم مکانیک شکست بررسی ضریب شدت تنش ترک های موجود در دیواره مخزن است. در مطالعه حاضر، رفتار یک ترک نیم بیضوی در مخزن تحت فشار کروی تولیدی از جنس مواد مدرج تابعی. با استفاده از نرم افزار اجزاء محدود آباکوس مورد مطالعه قرار گرفت.

 

اثر پارامترهایی از قبیل هندسه ترک، دو ترک داخلی و خارجی همزمان، توزیع فشار. توزیع بار حرارتی، تغییرات خواص ماده مدرج تابعی و شرایط تکیه گاهی بر مقدار ضریب شدت تنش مورد بررسی قرار گرفت. برای مدل سازی و تحلیل ضریب شدت تنش در این نوع مخزن از توابع مختلف توانی، نمایی و خطی. در قالب کد متلب و همینطور یک کد سابروتین استفاده شده است. هندسه ترک نیز از عوامل مهمی است که بر ضریب شدت تنش اثر بسزایی می گذارد. بطوریکه با افزایش مقدار a/c ضریب شدت تنش نیز افزایش می یابد. همچنین بررسی شرایط تکیه گاهی نشان می دهد که با افزایش تعداد پایه ها، ضریب شدت تنش نیز افزایش می یابد.

 

مخازن تحت فشار از جمله سازه های مهمی هستند. که در صنایعی نظیر نیروگاه ها، پتروشیمی، نفت و گاز و حمل و نقل از کاربرد ویژه ای برخوردارند. لذا مقوله طراحی و ساخت آنها حائز اهمیت می باشد. مخازن کروی از استحکام مناسبی بهره مند هستند. و تحمل فشار در آنها نسبت به مخازن استوانه ای بسیار بالاتر می باشد. با توجه به اینکه توزیع تنش در سطح داخلی و خارجی کره یکنواخت است. بنظر می رسد نقطه ضعفی ندارند.

 

ولی با توجه به دلایلی از قبیل فرآیند ساخت این نوع مخازن، برخورد جسم خارجی و خوردگی، ممکن است. عیوب و ترک های مختلفی در آنها بوجود آید که اگر به موقع شناسایی و از رشدشان پیشگیری نشود. منجر به شکست ناگهانی و وارد شدن خسارت جانی و مالی خواهد شد. از اولین کارهای انجامی در خصوص نظریه شکست ورق های منحنی. می توان به تحقیقات فولیاس در سال 1970 که با استفاده از تئوری گریفیث انجام گرفت، اشاره نمود.

 

با ورود مواد مدرج تابعی در سال 1984 به صنعت و مزیت فراوان آنها نسبت به سایر مواد. از جمله استحکام بالا و مقاومت در برابر شکست این مواد بسیار مورد توجه قرار گرفتند. بر همین اساس در زمینه مخازن نیز محققین در صدد برآمدند که به بررسی رفتار انواع مخازن تولیدی. با این مواد تحت شرایط گوناگون مخصوصاً شکست و تحلیل انواع ترک در آنها بپردازند.

 

اولین مقاله ای که در زمینه تحلیل ترک در مواد مدرج تابعی منتشر شده است. در سال 1992 توسط نودا و ژین [1] می باشد. آنها نشان دادند که انتخاب درست ثابت های ماده، ضرایب شدت تنش را کاهش می دهد. در سال 2004 چن [2] بر مطالعه و محاسبه ضریب شدت تنش در یک استوانه تولیدی. از مواد مدرج تابعی دارای ترک محدود با استفاده از روش اجراء محدود و روش آزاد سازی انرژی پرداخت.

 

وی نشان داد که خواص مواد مدرج تابعی تأثیر قابل توجهی بر ضریب شدت تنش دارد. در سال 2006 افسر و آنیسوزاما [3] تحلیل ضریب شدت تنش در یک استوانه. با دیواره ضخیم از مواد مدرج تابعی دارای دو ترک لبه ای متقابل را توسط توابع پتانسیل پیچیده انجام دادند. نامی و اسکندری [4] به بررسی و تحلیل سه بعدی ضرایب شدت تنش در یک استوانه توخالی مدرج تابعی ترک دار تحت بار حرارتی-مکانیکی پرداختند.

 

ورق a516-ورق a537-ورق a285-ورق a283-ورق مخزنی

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: مخازن تحت فشار , مخازن کروی تحت فشار , مخازن فولادی , مخازن کروی , فولاد مخزن سازی , ورق مخزنی , فولاد مخزنی , ورق a516 , ورق a537 , ورق a283 , ورق a285 , قیمت ورق a283 , فروش ورق a283 , قیمت ورق a516 , فروش ورق a516 , قیمت ورق a285 , فروش ورق a285 , ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

تسمه فنری-فروش تسمه فنری-تسمه فولادی فنری ((قیمت مناسب))

تسمه فنر-قیمت تسمه فنر-فروش تسمه فنری-انواع تسمه فنر-تسمه فولادی-قیمت تسمه فولادی

تسمه های فنری، قدیمی ترین و مستحکم ترین تسمه در صنعت بسته بندی است. با ضخامت و عرض های مختلف موجود می باشد.

از تسمه های فلزی برای عدل بندی بارهای سنگین که بیش از هر خصوصیت دیگری مقاومت و استحکام بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

در بارهای سنگین که نیروی کشش بسیار زیادی به تسمه ها وارد می شود. باید از تسمه ای استفاده کرد که کمترین تغییر طول را در اثر این نیروی کششی داشته باشد.
زیرا به دلیل دارای بودن تسمه های فلزی فنری، که بهترین گزینه استفاده از خاصیت فنری به راحتی تغییر شکل نداده. و کالای بسته بندی شده را به یک پک تبدیل می کند. این نوع تسمه های فنری فولادی به صورت واکس خورده می باشد، که لایه واکس رویه و نوعی موم می باشد.
لایه واکس بر روی تسمه موجب انتقال بهتر (ZINC) شامل روی تنش در اطراف کالا به تسمه می شود. هم چنین با ایجاد بستری محکم روی سطح فولاد موجب فرو رفتن بهتر دندانه های فیدویل دستگاه کشش به گوشت تسمه شده. که مانع از سر خوردن و آزاد شدن تسمه هنگام عمل کشش می شود. و این فرایند باعث خواهد شد بتوان تسمه را محکم تر و مطمئن تر کشید.
از تسمه های فنری فنری فولادی جهت تولید بعضی از قطعات و ساخت بست ها از جمله بست اگزوز. و ساخت فنر درب آسانسور استفاده می شود. شایان ذکر است تسمه فلزی روغنی و گالوانیزه از لحاظ استحکام کششی و کش آمدگی (Elongation) مشابه می باشد. ولی از لحاظ زنگ زدگی تسمه روغنی در مجاورت رطوبت زنگ میزند. ولی تسمه گالوانیزه دچار زنگ زدگی نمی شود. تسمه های فولادی مشکی که با برند SIGNODE آمریکا معروف می باشد. از جهت استحکام کششی در سایزهای مختلف تحمل نیروی بالاتری دارند.

 

کاربرد

 

تسمه ها و چهار پهلوهای فنر خام به دلیل داشتن سختی متوسط اولیه. و همچنین به دلیل قابلیت سخت کاری خوب و بالا در صنایع متفاوت کاربردهای فراوانی دارد. و جهت ساخت انواع تیغه های آسیا برش و خم استفاده می شوند.

 

صنایع خودروسازی:

 

در صنایع خودروسازی در شاه فنر خودروهای سبک نیمه سنگین و سنگین خصوصاً آلیاژهای 7701-8159-7176-کاربرد فراوانی دارند.

 

در قطعات و برخی لوازم ماشین آلات کشاورزی به دلیل قابلیت استحکام بالا. و مقاومت به سایش و حالت ارتجاعی و حفظ شکل ظاهری مصرف دارند.

 

تسمه های فوق در قطعات واگن های قطار و فنرهای تسمه ای جهت ساخت شاه فنرهای واگن قطار. و قطعات و لوازم ماشین آلات راهسازی و راهداری و تیغه های گریدر و غیره مصارف فراوانی دارند.

 

صنایع سیمان و کاشی و سرامیک و مواد معدنی:

 

تسمه های فنر فوق جهت ساخت انواع تیغه ها و چکش های آسیاب سنگ، سیمان، گچ و خاک و... فراوانی دارند.

 

و ضمناً تسمه های فوق جهت ساخت و تولید انواع تیغه های آسیاب لاستیک. پلاستیک، چوب، کاغذ، کارتون، پارچه، شیشه و همچنین جهت ساخت انواع تیغه های برش و خم استفاده فراوانی دارند.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: تسمه فنر , قیمت تسمه فنر , فروش تسمه فنر , تسمه فنری ck75 , تسمه 7701 , تسمه 7176 , تسمه 1248 , تسمه فولادی , قیمت تسمه فولادی , فروش تسمه فولادی , انواع تسمه فولادی , تسمه فابریک , تسمه نوردی , تسمه پرسی , تسمه 8159 , فولاد 8159 , فولاد ck75 , فولاد 1248 , ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق استیل خش دار چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استیل خش دار-کاربرد ورق استیل خش دار-استنلس استیل

 

استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ از آلیاژهای بسیار محبوب و پرکاربرد است. این آلیاژ به خاطر خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی کاربرد زیادی در صنعت دارد. در گروه فولادهای ضد زنگ، یک نوع استیل متفاوت با سایر استیل ها وجود دارد. که به آن استیل خش دار می گویند.

 

این استیل از ظاهر زیبایی برخوردار است. و جذابیت بصری زیادی دارد. برای همین از آن در بسیاری از دکوراتیوها و ساخت لوازم مختلف استفاده می شود.

 

ورق اِستیل خش دار چیست؟

 

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد. فولادهای ضد زنگ از انواع آلیاژهای کاربردی هستند. که به خاطر خصوصیاتی چون ضد زنگ بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت، کاربرد گسترده ای دارند. از انواع فولاد ضد زنگ یا استیل میتوان به استیل خش دار اشاره کرد. که به خاطر زیبایی چشم نوازی که در طراحی ایجاد می کند.

 

توسط صنعت کاران بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق استیل از ویژگی های ظاهری خاصی برخوردار است. و در فضاهای مختلفی به خصوص فضاهای مدرن بسیار پرکاربرد شده است. ورق اِستیل خش دار به شکل خاصی طراحی و تولید می شود.

 

نحوه خش دار شدن ورق استیل

 

همانطور که می دانید استنلس استیل با ایجاد یک لایه اکسید کروم غیر فعال، مانع از زنگ زدگی و خوردگی می شود. این لایه اکسید از سطح ورق به خوبی محافظت کرده و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. این لایه می تواند سبب مقاومت استیل خش دار در برابر اکسیداسیون نیز بشود. زمانی که ورق های اِستیل خش دار می شوند. لایه کروم می تواند به بازسازی خود پرداخته. و همچنان در برابر خوردگی مقاومت نماید.

 

استیل خش دار که در صنعت به آن ورق اِستیل Brushed بیان می شود. از انواع آلیاژهای استنلس اِستیل تولید می شود.

 

ورق اِستیل خش دار پس از مراحل مختلف نورد گرم و سرد، به شکل مکانیکی. و در طی یک فرآیند جداگانه توسط تسمه ها و فرچه های ساینده مورد خش دار شدن قرار می گیرد. پس ورق های استیل خش دار به وسیله اصطکاک تسمه ها و فرچه های فلزی بسیار ظریف تولید می شوند. این ورق ها از سطح مات برخوردار هستند.

 

ورق های استیل خش دار بر اساس فاکتورهای مختلفی قابل دسته بندی هستند. در اینجا به بررسی مهمترین انواع آن می پردازیم.

 

  • ورق استیل خش دار نوع 304

 

این ورق استیل خش دار، به ورق اِستیل نگیر معروف است. در ساخت این ورق های استیل از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل استفاده می شود. از مزایایی که ورق اِستیل خش دار نوع 304 دارد. این است که مقاومت بسیار زیادی دارد. برای همین در بازار از انواع ورق های رایج و کاربردی محسوب می شود.

 

  • ورق استیل خش دار نوع 430

 

ورق های اِستیل خش دار نوع 430 از دیگر انواع ورق استیل خش دار هستند. که قابلیت جذب توسط آهنربا دارند. برای همین در صنعت به آن ورق اِستیل خش دار بگیر می نامند. در رابطه با مقاومت این ورق ها باید اشاره کرد که ورق استیل خش دار 430 از مقاومت کمتری برخوردار است. برای همین بیشترین کاربرد آن در تولید برخی از لوازم خانگی است.

 

انواع ورق استیل خش دار براساس رنگ های تولیدی

 

ورق های استیل خش دار را براساس رنگ تولیدی می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد.

 

  1. اِستیل خش دار طلایی: این ورق اِستیل خش دار در فرآیند PVD به رنگ طلایی تغییر پیدا می کند. در ساختار پوشش طلایی ورق از عنصر تیتانیوم استفاده است که علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا، سبب خواص فیزیکی خوبی در آن می شود. استیل های خش دار طلایی نسبت به ضربه و سایش هم مقاومت زیادی دارند. و می توانند در برابر انواع شوینده از خود مقاومت خوبی نشان دهند.

 

2. استیل خش دار دودی: از دیگر رنگ های محبوب استیل خش دار باید به رنگ دودی اشاره کرد که طرفداران خود را دارد. این مدل از استیل های خش دار مشابه نوع طلایی هستند. با این حال جذابیت بیشتری دارند و در ساخت بسیاری از لوازم و همچنین دکوراسیون داخلی مورد استفاده زیادی قرار می گیرند.

 

خصوصیات و مزایای ورق استیل خش دار

 

در رابطه با مهمترین خصوصیات و ویژگی های ورق استیل خش دار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • این ورق استیل از خاصیت ضد خش بودن و دوام بالا برخوردار است. برای همین در بسیاری از صنایع قابل استفاده است.
  • وجود خش بر روی آن باعث شده تا در زمان لمس، حس لطیفی را به بیننده منتقل نماید.
  • ورق اِستیل خش دار مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارد. برای همین هزینه نگهداری از آن پایین است.
  • این ورق استیل خاصیت شکل پذیری خوبی دارد و میتواند در کاربردهای گوناگونی استفاده شود.
  • سطح این ورق استیل ضد لک است. ضد لک و ضد خش بودن سطح ورق باعث شده تا در طراحی و تولید بسیاری از لوازم خانگی و برقی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کاربردهای وَرق اِستیل خش دار در صنعت

 

با توجه به اینکه ورق های استیل خش دار از ظاهر زیبا و خاصی برخوردار هستند. در صنعت دکوراسیون و طراحی داخلی کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. از سوی دیگر استیل ها به خاطر مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در محیط های مرطوب قابل استفاده هستند. خصوصیات ورق استیل خش دار باعث شده تا از آن بتوان در طراحی محیط های بیرونی نیز استفاده کرده. و سبب ایجاد جلوه خاص و زیبا در فضا شد. از دیگر کاربردهای ورق استیل خش دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ساخت انواع زیورآلات و ساعت مچی
  • ساخت لوازم تزئینی و قطعات مختلف
  • ساخت بدنه یخچال و هود آشپزخانه
  • ساخت قطعات مختلف کشتی
  • ساخت فضای داخلی و بیرونی آسانسور
  • ساخت انواع درب استیل در مراکز تجاری، بیمارستان و اداری
  • تولید گیت ورودی مترو و فروشگاه
  • معماری داخلی و طراحی مصنوعات فلزی دکوراتیو
  • روکش دیوارهای آشپزخانه صنعتی و خانگی

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق استیل خش دار , استنلس استیل , قیمت استنلس استیل , فروش استنلس استیل , ورق استنلس استیل , ورق استیل 304 , قیمت استیل 304 , فروش استیل 304 , قیمت استیل 316 , فروش استیل 316 , ورق استیل 316 , فولاد ضد زنگ , فولاد زنگ نزن , فولاد حرارتی , ورق ضد زنگ , ورق استیل حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق ولدوکس-فروش ورق ولدوکس-ورق استحکام بالا ((قیمت مناسب))

ورق ولدوکس-قیمت ورق ولدوکس-فروش ورق ولدوکس-ورق ضد سایش ولدوکس-weldox

ولدوکس نام یک برند از ورق های نورد سرد است که توسط شرکت سوئدی SSAB تولید می شود. این ورق های با استحکام بالا، جوش پذیری بسیار خوبی نیز دارند. و به همین دلیل به آنها Weldox گفته می شود. فولاد ولدوکس از نوع کم آلیاژ بوده که استحکام بسیار بالا (بالای 700 مگاپاسکال) را ارائه می دهد. و در انواع گریدها موجود است. توزیع تنش یکنواخت و نیز قابلیت عملیات حرارتی ورق ولدوکس، دامنه کاربرد آن را در صنایع مختلف گسترش داده است. همچنین، این ورق را در دسته ورق های ضد سایش نیز قرار می دهند. اما باید خاطرنشان کرد که سختی و مقاومت به سایش ورق های ولدوکس به اندازه ضدسایش هاردوکس نیست.

انواع گریدهای ورق ولدوکس

ورق های ولدوکس با مقدار حداقل استحکام تسلیم آنها نام گذاری می شوند. به عنوان مثال، فولاد ولدوکس 700 دارای حداقل 700 مگاپاسکال استحکام تسلیم است. این مقدار، پایین ترین میزان استحکام تسلیم برای ورق های ولدوکس است. و این امر، استحکام فوق العاده این ورق ها ار متذکر می شود. با افزایش شماره گرید، در واقع مقدار مقاومت و استحکام تسلیم و کششی این ورق ها نیز افزایش می یابد. مهمترین گریدهای ورق ولدوکس عبارت اند از:

ولدوکس 700

ولدوکس 900

ولدوکس 960

ولدوکس 1100

ولدوکس 1300

مهمترین مشخصه ورق های ولدوکس، استحکام فوق العاده آنهاست که از حضور عنصر بور در ترکیب شیمیایی آنها ناشی می شود. در عین حال، این استحکام فوق العاده بالا با مقدار کربن کم در ساختمار همراه است. و این یعنی قابلیت جوش پذیری عالی؛ همان عاملی که سبب معرفی ورق های ولدوکس به این نام شده است. ضمن اینکه، وجود عنصر نیکل در این ورق ها سبب آن می شود. تا نمودار DBTT ورق های ولدوکس به سمت چپ شیفت پیدا کرده و چقرمگی ضربه آنها بسیار قابل توجه شود. به طوری که برخی از گریدهای آن از چقرمگی ضربه مطلوب تا دمای منفی 60 درجه سانتی گراد برخوردار هستند.

کاربرد ورق های ولداکس
از آنجایی که گریدهای ورق ولدوکس دارای استحکام عالی، چقرمگی ضربه مطلوب و قابلیت جوشکاری خیلی خوبی هستند. در کاربردهای متنوع صنعتی قابل استفاده هستند. یکی از مهمترین این کاربردها، استفاده به عنوان عضوهای باربر است. که در عین سبک بودن، نیازمند استحکام بالا هستند. ضمن اینکه، قابلیت جوشکاری فولاد ولدوکس با اکثر گریدهای ورق های فولادی. سبب استفاده از آنها در ساخت ماشین آلات سنگین صنعتی، ادوات کشاورزی، صنایع خودروسازی. تجهیزات مربوط به صنایع نفت و گاز و غیره شده است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق ولدوکس , ورق استحکام بالا , ورق ولداکس , ورق ضد سایش , ورق آلیاژی , قیمت ورق ولدوکس , فروش ورق ولدوکس , فولاد ولدوکس , قیمت ورق ضد سایش , فروش ورق ضدسایش , قیمت ورق استحکام بالا , فروش ورق استحکام بالا , ورق ولدوکس 700 , قیمت ورق ولدوکس 700 , فروش ورق ولدوکس 700 , weldox , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

کوپلر چیست؟ کاربرد کوپلر

کوپلر چیست؟ کاربرد کوپلر-کوپلر فولادی CK45-ورق CK45-تسمه CK45-گرد CK45

کوپلر یا وصله مکانیکی قطعات فلزی بسیار محکم و مقاوم هستند که برای اتصال میلگردها در ابعاد مختلف کاربرد دارند.

با استفاده از این قطعه دو آرماتور متصل به هم به صورت یکپارچه در می آیند. و از نظر مقاومت هیچ تغییری در آنها به وجود نخواهد آمد. و به این صورت از نظر عملکرد مشابه هم می شوند. مهمترین نکته در بررسی کوپلرها، تحمل نیرو و فشار وارده می باشد.

بطورکلی، کوپلر (وصله مکانیکی) به قطعات مکانیکی گفته می شود. که برای اتصال دو آرماتور در حالت های مختلف از جمله ممتد و یا بصورت 90 درجه مورد استفاده قرار می گیرند. کوپلرها (وصله مکانیکی) دارای جنس سخت و مقاومی بوده و به دلیل مزایا و کاربری های خوبی که دارند. استفاده از آن برای ساخت و ساز رایج شده است.

به صورت کلی می توان گفت میلگرد برای ساختن سازه هاییی که در آن به تعداد زیاد میله در سایز و ابعاد مختلف. که باید به هم وصل شوند مناسب است. به دلیل ساختار یکپارچه موجود در سازه بین بتن و آرماتورهای موجود، خطرات ناشی از خرابی ساختمان در زلزله کاهش می دهد.

کوپلر یا وصله مکانیکی از فولاد CK45 تولید می شود. به طور معمول، از این قطعه در مهندسی و برای وصل کردن میلگردها و آرماتورها استفاده می کنند. کوپلر سبب یکپارچه شدن و اتصال دو آرماتور به یکدیگر می شود. معمولاً کوپلرها در سازه های بتنی کاربرد دارند. و یکی از بهترین انواع قطعات در اتصالات مکانیکی می باشد. این قطعه در نقاط مختلف سازه، به کار می رود و میتواند جایگزین خم های آرماتور نیز باشد.

انواع کوپلر چیست؟

کوپلر موقعیت

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

کوپلر استاندارد

کوپلر با رزوه چپ و راست کوپلر انتهایی

کوپلر گروتی

کوپلر جوشی میلگرد و سازه

کوپلر تبدیل

کوپلر پیچی قفل شونده

کاربرد کوپلر

کاربردها

در ساخت سازه هایی مانند بیمارستان، هتل، برج، منازل مسکونی و...

برای انتقال نیرو بین آرماتورها در اندازه های مختلف از کوپلر استفاده می کنند که بهترین نوع اتصال برای انتقال نیرو می باشد.

برای داشتن تعداد زیادی میلگرد و میله در سازه های عمرانی، میتوان از کوپلر استفاده نمود.

در ساخت ستون ها کاربرد دارد

جهت تعمیر و بازسازی ساختان ها به کارگیری می شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: کوپلر , کوپلر فولادی , فولاد ck45 , قیمت فولاد ck45 , فروش فولاد ck45 , تسمه ck45 , میلگرد ck45 , ورق ck45 , فولاد ساختمانی , فولاد سازه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد کربنی-فروش فولاد کربنی ((قیمت مناسب))

گوگرد زدایی از فولاد ساده ی کربنی با استفاده از سرباره های مصنوعی-فروش فولاد کربنی

گوگرد زدایی از فولاد ساده ی کربنی با استفاده از سرباره های مصنوعی

 

 

فرایند سرباره ی مصنوعی موجب کاهش درصد گوگرد و فسفر حل شده در فولاد. بهبود فرایند آخال زدایی، محافظت از فلز در برابر محیط و جلوگیری از افت دمای فلز در پاتیل می شود. در پژوهش حاضر، تأثیر افزودن Na2O و SrO به سرباره ی CaO-Al2O3-SiO2 بر فرایند گوگردزدایی بررسی می گردد. به این منظور، سرباره ها در دمای 1400 درجه سانتی گراد پیش ذوب شدند. و فرایند گوگرد زدایی در کوره ی القایی فرکانس بالا انجام شد.

نتایج نشان دادند که مدت زمان بهینه برای انجام فرایند گوگردزدایی 15 دقیقه است. و بازده فرایند گوگردزدایی برای دستگاه سه جزیی 33 درصد. و برای دستگاه چهار جزیی با حزء چهارم SrO و Na2O، به ترتیب 34 و 7 می باشد. افزون بر این، بازده گوگردزدایی به وسیله ی سرباره CaO-Al2O3-SiO2-SrO. با استفاده از بوته ی درپوش دار تا 77 درصد افزایش یافت.

مقدمه

به منظور تولید فولادهایی با کاربردهای خاص در صنایعی مانند خطوط انتقال گاز. ابزارسازی و نیروگاه های هسته ای که خواص مکانیکی مناسب تری از آن ها انتظار می رود. از فرایند متالورژی پاتیلی کمک گیری می شود. در این فرایند، کیفیت فولاد با استفاده از روش های مختلفی از جمله گاز زدایی فلز در خلاء. دمش گازهای خنثی، دمش پودرهای فلزی به مذاب فولاد و به کارگیری سرباره ی مصنوعی، افزایش می یابد [1]. از میان این روش ها، فرایند سرباره ی مصنوعی ساده ترین و در عین حال، ارزان ترین روش در متالورژی پاتیلی است.

که موجب کاهش میزان گوگرد حل شده در فولاد، بهبود فرایند آخال زدایی. محافظت از فلز در برابر محیط (نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن) و جلوگیری از افت دمای فلز در پاتیل می شود [2]. همانطور که نمودار فازی Fe-S در شکل (1) مشاهده می شود. گوگرد در آهن مذاب به طور کامل حل می شود. اما در آهن جامد انحلال جزئی دارد و در آن ترکیب های سولفیدی تشکیل می دهد. با انجماد فولاد، سولفیدهای آهن در مرز دانه ها رسوب می کنند. و در دمای 988 درجه سانتی گراد، با آهن تشکیل مخلوط یوتکتیک می دهند.

این مخلوط یوتکتیک هنگام نورد و چکش کاری، موجب افت خواص و یا شکست فولاد می شود [1]. در نتیجه، کاهش میزان گوگرد یکی از وظیفه های سازندگان فولاد می باشد. و بهبود فرایند گوگردزدایی به وسیله ی روش های ارزان قیمت، از هدف های تولیدکنندگان فولاد می باشد. به همین منظور، فرایند پالایش مذاب فولاد با استفاده از سرباره های مصنوعی مورد توجه تولیدکنندگان فولادهای با کیفیت قرار گرفت.

اگرچه محققان همواره در تهیه ی سرباره ی مصنوعی ویژگی های مورد نیاز سرباره را مد نظر قرار می دهند. اما در بیش تر موارد اثرات مخرب زیست محیطی سرباره و تأثیر منفی سرباره بر طول عمر نسوزهای مورد استفاده چندان مورد توجه نبوده اند. و به جای آنها، از ترکیب فلوریدی مثل CaF2 برای دست یابی به سرباره ی مطلوب استفاده شده است.

حساسیت های به وجود آمده در سال های اخیر نسبت به حفظ محیط زیست. و هم چنین، هزینه های بالای تعویض مواد نسوز در محفظه های تولید آهن و فولاد. محققان را بر آن داشته است تا به سرباره های مصنوعی بدون CaF2 توجه بیشتر نشان دهند. در واقع، تهیه ی سرباره های مصنوعی سازگار با محیط زیست. و با قابلیت بالای جذب گوگرد، جزو خواسته ها و هدف های صنعت و محققان به حساب می آید.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد کربنی , فروش فولاد کربنی , قیمت فولاد کربنی , فولاد ck35 , فولاد ck45 , فولاد ck60 , فولاد ms60 , قیمت فولاد ck45 , فروش فولاد ck45 , میلگرد ck45 , قیمت میلگرد ck45 , فروش میلگرد ck45 , تسمه ck45 , قیمت تسمه ck45 , فروش تسمه ck45 , قیمت ورق ck45 , فروش ورق ck45 , ورق ck45 , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق استیل ضخیم-فروش ورق استیل ضخیم-ورق هاردوکس-ورق دیلیدور-ورق استیل ((قیمت مناسب))

ورق استیل ضخیم-قیمت ورق استیل ضخیم-فروش ورق ضخیم-ورق هاردوکس-ورق دیلیدور-ورق استیل

ورق استیل ضخیم چیست؟ همانطور که از نام این ورق ها مشخص است ضخامت و قطر بیشتر نسبت به سایر گریدهای استیل، مهمترین مشخصه آنها به شمار می رود.

ترکیباتی چون کربن، مولیبدن و منگنز ضخامت و استحکام این فلزات را افزایش می دهد. به نحوی که می توان از آنان در تولید پایه و مخازن، ساخت نوار نقاله در معادن سنگ و در سایر شرایط دشوار استفاده نمود.

 ورق استیل ضخیم، ورقی از جنس فلز استیل است که ضخامت آن معمولاً بیش از 20 میلیمتر می باشد. این نوع ورق استیل بیشتر برای استفاده در پروژه های کاملاً صنعتی که نیاز به مقاومت بالایی دارند. مانند ساخت سازه های بزرگ، تجهیزات نفت و گاز و ساختمان های صنعتی استفاده می شود.

 علاوه بر این، ورق استیلِ ضخیم در صنایع فضایی، دریایی و خودروسازی نیز کاربرد دارد. ضد خوردگی فیزیکی و شیمیایی، خاصیت ضد اسیدی و ضد خشی از مهمترین مشخصه های ورق استیل ضخیم است.

 این نکته قابل ذکر است که قیمت ورق استیل ضخیم نسبت به قیمت ورق استیل معمولی به دلیل ضخامتی که دارد بیشتر است.

 انواع گریدهای ورق استیل ضخیم

 آلیاژهای گروه استیل 300

 آلیاژهای گروه 300 استیل (نگیر)، یا به عبارتی ورق استیل نگیر از زیر مجموعه استیل ضخیم به شمار می روند. این آلیاژها در ترکیبات خود حدود 18 تا 30 درصد کروم و 4 تا 18 درصد نیکل دارند. به همین دلیل نسبت به گروه 200 و 400 یا استیل های بگیر مقاوم ترند.

 ویژگی های بارز این آلیاژها عبارتند از:

 1- مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی: به دلیل افزودن کروم به فولاد. اکسیداسیون با هوا کاهش می یابد و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بهبود می یابد.

 2- قابلیت جوشکاری بالا: آلیاژهای گروه 300 قابلیت جوش کامل دارند. و به راحتی می توان با استفاده از دستگاه های مخصوص، به ساخت قطعات و تجهیزات مختلف پرداخت.

 3- انعطاف پذیری بالا: این آلیاژها معمولاً دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. و به سادگی قابل تغییر و شکل دهی می باشند.

 4- مقاومت بالا در برابر حرارت: یکی از ویژگی های مهم فولادهای ورق های ضخیم استیل 300، مقاومت بالا در برابر حرارت است. برای همین این نوع فولاد برای تولید انواع تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد گسترده ای دارد.

 5- مقاومت بالا در برابر خوردگی محیطی: این آلیاژها به دلیل حداقل حجم آلیاژهای حاوی نیکل. مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی محیطی نظیر آب شور و خنثی از خود نشان می دهند.

 آلیاژهای استیل ضد سایش

 ورق استیل ضد خش، نوعی ورق فلزی ضخیم با ترکیب کربن، کروم، منگنز، تیتانیوم، مولیبدن و... است که برای مصارف صنعتی و تجاری طراحی و تولید شده است.

 این نوع ورق، به دلیل داشتن پوششی از جنس رنگ روغنی یا پلیمری که در برابر خش و سایش بسیار مقاوم است. سطحی صاف و بدون خط و خش ارائه می دهد.

 به همین دلیل این ورق برای استفاده در محیط هایی که به راحتی در سطوح فلزی خراش ایجاد می شود. مثل درب ها، کابینت ها، دکوراسیون داخلی و خارجی، تابلوهای تبلیغاتی و خودروها گزینه مناسبی است.

 این نکته قابل ذکر است که انواع ورق های استنلس استیل. با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متفاوت مطابق با نیازهای مصرف کنندگان به بازار عرضه می شوند.

 انواع ورق استیلِ ضخیم یا ضد سایش

 ورق های استیل ضد سایش مانند هاردوکس و دیلیدور جزء انواع ورق استیل ضخیم پر کاربرد معروفند. مهمترین ویژگی های این دسته از فلزات، مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و سایر آسیب های مکانیکی است.

 این نوع ورق ها به دلیل داشتن سختی بالا در فرآیندهای سایش شدید. مقدار بسیار کمی از جنس خود را از دست می دهند به همین دلیل برای محیط های پرتلاطم و پر ضربه گزینه مناسبی هستند.

 ورق های هاردوکس با داشتن ویژگی های فرآیند حرارتی کلسینینگ در شرایط خاص، به درجات سختی بالایی دست می یابند. و در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم هستند. همچنین ورق های دیلیدور با ترکیبی از فولاد ضد سایش و پوشش مقاوم در برابر سایش و خوردگی. پایداری بسیار بالایی در برابر خوردگی، ضربه و فشار از خود نشان می دهند.

 دیگر ویژگی های مهم این ورق های استیل شامل مقاومت ضد زنگ. مقاومت در برابر شرابط حرارتی و اسیدی، طول عمر طولانی و سهولت در پردازش و برش مجدد آنها به ابعاد مورد نظر می باشد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق استیل ضخیم , قیمت ورق استیل ضخیم , فروش ورق استیل ضخیم , ورق ضخیم , قیمت ورق ضخیم , فروش ورق ضخیم , ورق هاردوکس , قیمت ورق هاردوکس , فروش ورق هاردوکس , ورق دیلیدور , قیمت ورق دیلیدور , فروش ورق دیلیدور , ورق استیل , قیمت ورق استیل , فروش ورق استیل , ورق استیل نگیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق استحکام بالا-فروش ورق استحکام بالا-ورق سیاه-ورق آلیازی ((قیمت مناسب))

ورق استحکام بالا-فروش ورق استحکام بالا-قیمت ورق استحکام بالا-ورق آلیاژی و فولادی

ورق های استحکام بالا از قابلیت جوش پذیری و شکل پذیری خوبی برخوردار بوده و به نسبت فولاد کربنی مقاومت بالایی دارند. در حال حاضر امکان تولید این ورق ها در گریدها و ضخامت های مختلف وجود دارد. چراکه طی فرآیند ترمو مکانیکال این ورق ها را تولید می کنند. به همین سبب در مصارفی که به ورق هایی با استحکام بالا و وزن پایین نیاز است. می توان از این نوع ورق ها استفاده نمود.

ورق های استحکام بالا به دلیل داشتن خاصیت های منحصر به فرد مانند شکل پذیری مناسب. جوش پذیری خوب و از همه مهمتر وزن سبک در برابر استحکام بالا مورد استفاده در صنایع مهم قرار می گیرند. این ورق ها از آلیاژهای مختلفی تولید می شوند و به همین جهت در تنوع بالا در بازار ارائه می گردد. که برای ساخت تجهیزات مهم صنعتی می توان از آن ها استفاده کرد.

تولیدکنندگان ورق های استحکام بالا بر اساس کارایی هر ورق، نوع آلیاژ آن را مشخص می کنند. تا به راحتی بتوانند پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشند. از مهمترین موارد استفاده و کاربردهای ورق استحکام بالا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • به دلیل وزن سبک مورد استفاده برای تجهیزات کشتی سازی
  • در ساخت سازه پل های عظیم
  • به دلیل استحکام بالا در صنعت ماشین سازی برای ساخت قطعات بدنه
  • در ساخت انواع جرثقیل و بالا بر
  • در زمینه ساخت ریل های راه آهن

انواع ورق استحکام بالا

برای تولید ورق های استحکام بالا از عناصر مختلفی در کنار فولاد مانند: عنصر روی، آلومینیوم، کربن، مس، منگنز و موارد دیگر استفاده می کنند. در نهایت ورق های استحکام بالا در تنوع زیاد تولید می شود. در این بخش به معرفی محکم ترین ورق های فلزی که کاربردهای بیشتری در صنایع دارد می پردازیم.

  • ورق آلیاژی ولداکس
  • ورق آلیاژی آلفورم
  • ورق فولاد سیاه
  • ورق آلیاژی دومکس
  • ورق نورد سرد
  • ورق فولاد ضد زنگ
  • ورق مسی

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق استحکام بالا , قیمت ورق استحکام بالا , فروش ورق استحکام بالا , فولاد استحکام بالا , قیمت فولاد استحکام بالا , فروش فولاد استحکام بالا , ورق فولادی , ورق آلیاژی , ورق دومکس , ورق آلفورم , ورق فولاد ضد زنگ , فولاد ضد زنگ , ورق سیاه , ورق st52 , ورق st37 , ورق ولداکس , ورق نورد سرد , قیمت ورق آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق برشی-فروش ورق برشی-ورق st52-ورق st37 ((قیمت مناسب))

ورق برشی- کاربرد ورق برشی در صنعت چیست؟-ورق st37-ورق st52-ورق سیاه

ورق های فولادی یکی از مهم ترین زیر گروه های محصولات فولادی می باشند. که انواع متعدد و کاربردهای متفاوتی دارند.

هر کدام از انواع ورق ها ویژگی های خاص خود را دارند. و با توجه به ویژگی های خاص خود، کاربردهای متفاوتی دارند.

 

برخی از انواع ورق های فولادی جنبه زیبایی دارند. و برای پوشش سقف کارایی دارند. برخی از انواع ورق های فولادی در صنعت به عنوان مواد اولیه در ساخت پروفیل و لوله مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید ورق های فولادی از دو روش نورد سرد و نورد گرم استفاده می شود. وَرق برِشی یکی از مهم ترین انواع ورق های فولادی است که کاربرد زیادی به ویژه در صنعت ساختمان سازی دارد.

 

همانطور که بیان شد وَرق برِشی یکی از متداولترین انواع ورق های فولادی محسوب می شود. که طی فرآیند نورد گرم و با حرارت بالا تولید می شود. و ماده اولیه برای تولید این محصول تختال می باشد. ضخامت این محصول در مقایسه با عرض آن کمتر می باشد. وَرق های برِشی کاربرد گوناگون در صنایع مختلف دارند.

کاربرد

 

وَرق های برِشی به دلیل استحکام و مقاومت بالا در محصولات فولادی کاربرد زیادی دارند. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

  • استفاده در صنعت ساختمان سازی
  • ساخت مخزن های بزرگ و تانکرها
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • کشتی سازی
  • لوازم خانگی
  • پلسازی و سازه های عظیم

انواع ورق سیاه برشی در صنعت

 

  • ورق سیاه برشی کله گاوی: این ورق جهت ارتباط و تبدیل دو تیرآهن و ستون مختلف با سایزهای متفاوت استفاده می شود.
  • ورق سیاه برش خورده کونیک شده: از این ورق جهت ارتباط میان تیرها و پروفیل ها استفاده می شود. همچنین در ابعادی که خریدار سفارش می دهد تولید می شود. این ورق ها با زاویه 30 درجه ساب دهی یا کونیک می شوند.
  • ورق سیاه برشی ساختمانی: کاربرد آن در صفحه ستون، ورق لچکی، تیر و تیرچه است.
  • ورق سیاه برشی صنعتی

تجهیزات و دستگاه هایی که برای تولید ورق استفاده می شود عبارتند از:

 

  • دستگاه برش گیوتین
  • هوابرش
  • برش پلاسما
  • دستگاه های CNC

 

برای برش های مخصوص صنعت عمران از دستگاه های گیوتین استفاده می شود. زیرا میزان خطای آن ها پایین تر است، و دقت بالایی دارد. بیشتر ورق های نازک و با ظرافت به وسیله گیوتین برش می خورند.

 دستگاه هوابرش برای برش ورق با ضخامت بالا کاربرد دارند. که با اکسیژن و گاز تغذیه می شود. روش های CNC و پلاسما هزینه بالاتری دارند. و از طرفی فرایند برش ورق با این تجهیزات زمان بیشتری نیاز دارد زیرا دقت فوق العاده ای دارند.

شیوه تولید ماده اولیه ورق برشی

 وَرق برِشی به روش نورد گرم تولید می شود. ماده اولیه برای تولید این نوع ورق، تختال می باشد. تختال فولادی را با حرارت بالا نورد می کنند. حرارت وارد شده به این محصول باعث می شود تا از ضخامت آن کاسته شود. و به عرض آن اضافه گردد. محصول تولیدی تا نیل به ضخامت های 1.6 الی 1.8 در پروسه عملیات حرارتی قرار دارد. حرارت وارد شده به محصول بسیار بالاست. و شیوه تولید آن در نهایت منجر به مات شدگی سطح ورق های تولیدی می شود. که در فاز پایانی به صورت کلاف های فولادی عدل بندی می شوند. این دسته از ورق ها تجهیزات برشی را تغذیه می کنند. و در ابعاد دلخواه بریده می شوند. به همین دلیل آن را ورق برشی می نامند.

 فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق برشی , قیمت ورق برشی , فروش ورق برشی , ورق سیاه st52 , ورق سیاه st37 , ورق st52 , ورق st37 , ورق ساختمانی , فروش ورق فولادی , قیمت ورق فولادی , ورق فولادی , ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , انواع ورق فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

لوله گوشتدار چیست؟

لوله گوشتدار چیست؟ کاربرد و مزایای آن-فروش لوله فولادی-قیمت لوله فولادی-لوله آلیاژی

لوله گوشتدار-لوله از کاربردی ترین و پر استفاده ترین تجهیزات در صنایع مختلف به شمار می آید. از این محصولات برای انتقال سیالات از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می کنند.

لوله گوشتدار نوعی لوله را می گویند که نسبت به قطر و ضخامت آنها از 20 میلی متر کمتر باشد. این محصول فولادی است اما این اصطلاح برای لوله های پی وی سی نیز به کار می رود. چراکه آنها را تحت فشار UPVC و در ضخامت های بالا تولید می کنند. لوله گوشتدار وزن بسیار زیادی در مقایسه با سایر لوله های معمولی دارد.

این مسأله باعث شده تا کاربردهای آن محدودتر باشند. اما در مقابل توانایی تحمل فشار بسیار بالایی دارند. لازم به ذکر است که تفاوت اصلی این محصولات با یکدیگر در قطر خارجی و داخلی آنهاست. در نتیجه میزان رگلاژ و ضخامت اصلی ترین فاکتورها در تضمین کیفیت لوله گوشتدار هستند.

کاربردهای اصلی لوله گوشتدار

این محصول از مراحل ساخت متفاوتی برخوردار است. همچنین مواد اولیه بیشتری برای تولید آن به کار می رود. لوله گوشتدار با استفاده از روش گرم تولید می شود. زیرا تولید آن با ضخامت های بالا به روش نورد سرد ممکن نیست. تفاوت لوله درز دار و بدون درز در حقیقت روش تولید آنهاست. زیرا این محصول از نوع بدون درز لوله مانیسمان است. استانداردهای تولید این محصول با مانیسمان برابر است و شامل استانداردهای GB,ASTM.API,JIS,DIN,ANSI می شود.

لوله گوشتدار کاربردهای بسیاری را در صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنعت آب و فاضلاب. برق، کشاورزی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، صنعت ساخت و سازهای شهری. (برای لوله های ستون دار، اسکله ها، جاده ها، سازه های ساختمان)، حمل و نقل سیالات مختلف (گاز، بخار، گاز مایع) و... دارد.

از دیگر نمونه های استفاده از این محصول می توان به لوله های حفاری. که به منظور انتقال چرخش و عبور سیال برای خنک کردن مته استفاده می شود، اشاره کرد. این محصول در سیستم پنوماتیک به دلیل استحکام و مقاومت در برابر تنش برای انتقال هوای فشرده استفاده می شود. علاوه بر موارد مورد بیان این مقطع فولادی در موارد دیگری مانند انتقال سیالات حساس مثل گاز و بنزین. ساخت پل و اسکله، لوله های دیگ بخار و بسیاری از مثال های دیگر نمونه هایی از کاربرد لوله های گوشتدار هستند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: لوله گوشتدار , لوله آلیاژی , لوله فولادی , قیمت لوله آلیاژی , فروش لوله آلیاژی , قیمت لوله فولادی , فروش لوله فولادی , لوله بدون درز , قیمت لوله بدون درز , فروش لوله بدون درز , لوله مانیسمان , قیمت لوله مانسیمان , فروش لوله مانیسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق سرد چیست و انواع آن کدام است؟

ورق سرد-کاربرد ورق سرد-انواع ورق سرد-مزایای استفاده از ورق سرد-ورق فولادی

بطورکلی می توان سامانه های نورد را به دو دسته نورد سرد و نورد گرم تقسیم کرد. بطور کلی برای تهیه محصولاتی با پرداخت سطح خوب و ابعاد دقیق مانند ورق گالوانیزه. تسمه، میله و لوله فلزی آن ها را در حالت سرد نورد می کنند. بعلت اندازه کوچک تر و استحکام بیشتر ماده (در مقایسه با نورد گرم). قسمت عمده نورد سرد با غلتک های چهار طبقه و خوشه ای یا اقماری تهیه می شود. بنابراین ورق سرد به ورق هایی اطلاق می شود که توسط نورد سرد ایجاد شده. و ورق سیاه (ورق گرم) به ورق های تولیدی توسط نورد گرم گفته می شود.

کاربرد

در صنعت ورق هایی با ضخامت بالا توسط نورد سرد به ضخامت های پایین تری تبدیل شده. و به همین دلیل کیفیت ظاهری ورق های تولیدی با نورد سرد اعم از ورق گالوانیزه و قیمت ورق روغنی بسیار مناسب می باشد. به دلیل کیفیت ظاهری مناسب اکثر کاربرد این ورق ها در کارهای مربوط به ظاهر می باشد. از جمله آنها می توان به صنعت خودروسازی، مبلمان اداری، لوازم خانگی، ساخت انواع قفسه، ساخت پانل های غیر قابل انعطاف، مصالح ساختمانی اشاره کرد.

مزایای استفاده از ورق سرد

مهمترین مزیت ورق گالوانیزه و ورق روغنی که ورق سرد می نامند. مقاومت فوق العاده این ورق ها در برابر فشارهای بالا می باشد. در عمل مهندسان ساختمان برای ساخت مصالحی با مقاومت بالا و استفاده از متریال کمتر از این نوع محصولات استفاده می کنند. با این حال مقاومت بالا تنها خصوصیات بارز این دسته از ورق ها نبوده. و تنوع بالا در رنگ و اندازه سبب آن است که این محصولات در تولید انواع بسیاری محصولات. اعم از صنعت خودرو تا لوازم خانگی و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند.

 

انواع ورق سرد موجود در بازار

 

ورق های سرد موجود در بازار شامل:

 

ورق روغنی: ورق روغنی در بازارهای تجاری به ورق سرد شهرت دارد. علت اصلی نامگذاری این ورق شکل ظاهری آن می باشد. که آن را از دیگر ورق ها متمایز می سازد. این دسته از ورق ها با تکنولوژی نورد سرد تولید می شود. و به دلیل حفاظت و جلوگیری از زنگ زدگی روی آن روغنی به عنوان محافظ می زنند. تا زمانی که به مشتری تحویل دهی می شود از زنگ زدگی آن جلوگیری گردد.

 

ورق گالوانیزه: ورق روغنی پایه تولید ورق گالوانیزه می باشد. که با استفاده از روش های مختلف پوشش دهی بر روی آن پوشش گالوانیزه افزوده می شود. پوشش گالوانیزه پوششی از فلز روی بوده که از خوردگی ورق جلوگیری می نماید. ورق گالوانیزه در صنعت در ضخامت های 5-0.8 میلی متر در کارخانجاتی از جمله فولاد مبارکه اصفهان تولید می گردد.

 

ورق رنگی گالوانیزه: ورق گالوانیزه پایه تولید ورق رنگی بوده. که با تکنولوژی های مختلف رنگ های متنوع به صورت پیش رنگ کوره ای به آن افزوده می شود. کاربرد عمده این ورق ها بیشتر در پوشش سقف شیروانی، خودروسازی، یخچال سازی و نمای خارجی ساختمان ها می باشد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق سرد , فروش ورق سرد , قیمت ورق سرد , ورق نورد سرد , قیمت ورق نورد سرد , فروش ورق نورد سرد , انواع ورق سرد , ورق ساختمانی , فروش ورق ساختمانی , قیمت ورق ساختمانی , فروش ورق فولادی , قیمت ورق فولادی , ورق فولادی , ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

ورق فنری-فروش ورق فنری-قیمت فولاد فنری ((قیمت مناسب))

ورق فنری-ورق فولاد فنری-فروش ورق فولاد فنر-قیمت ورق فنری-ورق فنری ck

ورق فولاد فنری محصولی است که از فولاد تولید می شود. و انواع فنر با ابعاد و اندازه های مختلف و کیفیت بسیار بالا از آن تولید می شود. که میزان دقت و پردازش آن بسیار زیاد است. فولاد فنر گستره ی زیادی دارد و به طیف وسیعی از فولاد که در ساخت فنر به کار گیری می شود، فولاد فنر می گویند.

ساختار فولاد فنر به گونه ای است که توانایی مقاومت در برابر نیروی قابل پیچش و خمش را دارد. و امکان کچ شدگی در آن پایین می باشد. این ویژگی منحصر به فرد فولاد فنر با اضافه شدن آلیاژهای دیگر به دست می آید. و موجب تولید انواع مختلف فولاد فنر می شود.

انواع فولاد فنر

آلیاژهای مختلفی در کنار فولاد قرار می گیرند. تا خواص ویژه ای را برای ورق فولاد فنر بوجود بیاورند. عناصری مانند: سیلیکون، منگنز، کروم، مولیبدن، نیکل، وانادیوم، که باعث تولید فولاد فنر با درجه سختی متفاوت و استحکام زیاد می شود. به طور کلی سه نوع فنر فولاد وجود دارد، فنر با کربن بالا. فولاد فنر ضد زنگ و فولاد فنر آلیاژی، هر کدام ویژگی مخصوص به خود به وجود می آورند. و در جای خود به کار گیری می شوند.

فولاد فنر با کربن بالا

این نوع ورق فولاد فنری (ورق فنری) پر کاربردترین فولادی است که وجود دارد، و در قطعات صنعتی مختلف استفاده می شود. از ویژگی های اصلی این فولاد ارزان و در دسترس بودن آن است. این تسمه فنری هزینه کمی را در پی دارد و به راحتی می توان آن را تهیه نمود. همچنین بر روی این نوع از فولاد فنر می توان کارهای مختلفی را پیدا کرد. البته بهتر است برای عملیات بارگذاری شوک و یا ضربه زدن از نوع دیگری از فولاد فنر استفاده شود. هر چند سازگاری این ورق ck با دماهای مختلف بسیار بالا بوده. و می توان برای کارهایی با درجه حرارت بالا یا با دمای پایین از آن استفاده کرد.

فولاد فنر ضد زنگ

با توجه به اینکه برخی از محصولات در آب و هوای مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند. یا با آلودگی های زیست محیطی در تماس هستند. نوع خاصی از فولاد برای تولید ورق فولاد فنر مورد استفاده قرار می گیرد. فولاد فنر ضد زنگ از دو نوع مارتنزیتی و آستنیتی تولید می شود. و هر کدام از آنها در برابر خوردگی مقاومت بالا دارد. همچنین نوع آستنیتی در برابر اسید و گرما هم مقاوم است و استحکام آن بسیار خوب می باشد.

فولاد فنر آلیاژی

زمانی که ورق فولاد فنری با سایر آلیاژها ترکیب می شود. محصولی بسیار مقاوم به دست می آید. که در برابر بار شدید تحمل آورده و می تواند زیر فشار زیاد و ضربه قرار گرفته و دوام بیاورد. این نوع ورق ck75 نسبت به فولاد فنر کربن نوسانات دمایی را بهتر جذب می کند و عملکرد مناسب تری دارد.

کاربرد

کاربرد ورق فولاد فنری یا ورق ck در صنایع مختلف بسیار زیاد بوده. و برای تولید قطعات مکانیکی و انواع ماشین آلات از آن استفاده می شود. در صنایع مانند کشاورزی و ساخت ماشین چمن زنی، در صنایع هوایی و تولید تجهیزات فرود هواپیمای سبک. در صنایع ماشین سازی و ساخت اشیایی مانند سیستم تعلیق اتومبیل، قطعات موتور، محور. بازوی اکسل، قطعات فرمان، چرخ دنده، میل لنگ، چرخ های متحرک، واشر و... از آن ساخته می شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: ورق فنری , قیمت ورق فنری , فروش ورق فنری , فولاد فنری , قیمت فولاد فنری , فروش فولاد فنری , ورق فنر ck , فولاد ck45 , فولاد ck67 , فولاد ck75 , تسمه ck45 , تسمه ck67 , تسمه ck75 , ورق ck45 , ورق ck75 , ورق CK67 , تسمه فولادی , ورق فولادی , میلگرد فولادی , فروش فولاد , قیمت فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد فنر 7176-فروش فولاد 7176-تسمه 7176-میلگرد 7176 ((قیمت مناسب))

فولاد 7176-فروش فولاد 7176-قیمت فولاد 7176-تسمه فنری 7176-میلگرد 7176

فولاد 1.7176 از دسته فولاهای آلیاژی فنر بوده که با نام 55Cr3 نیز در میان فولادها معروف است.

این محصول دارای ترکیب شیمیایی متوسط 0.55% کربن، 0.37% سیلیسیوم، 1-0.7% منگنز، 1-0.7% کروم و دارای مقدار ناچیزی فسفر و گوگرد می باشد.

از خصوصیات این محصول می توان به تنش پذیری خیلی خوب. خاصیت شکل پذیری خوب، خاصیت الاستیسیته خوب، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش اشاره نمود.

خواص مکانیکی

سختی برینل: 470-200

مدول برشی: 73 گیگاپاسکال

مقاومت کششی: 2010-670 مگاپاسکال

خواص فیزیکی

دانسیته: (g/c(m^3)) 7.84

مدول الاستیسیته: ((N/(mm)^2))21010^(-3)

کاربرد فولاد 1.7176

مناسب برای ساخت فنرهای لایه ای تخت، فنرهای پیچشی و فنرهای استوانه ای برای صنایع خودروسازی

عملیات حرارتی

دمای برگشت دادن: 350-550

دمای سخت کردن: 830-860

دمای آنیل کردن: 640-680

دمای آهنگری: 850-110

دمای نرماله: 850-880-1100

تفاوت فولاد فنر و فنر در چیست؟

فولاد آلیاژی از آهن و کربن است که برای افزایش خواص آن عناصر دیگری به آن اضافه شده است. انواع مختلفی از فولاد وجود دارد که هر کدام بسته به ترکیب خاص و تکنیک های فرآوری، خواص منحصر به فردی دارند.

فولاد فنری نوع خاصی از فولاد است که به دلیل استحکام تسلیم بالا، کشسانی، سختی و ارتجاعی مهندسی شده است. که آن را برای استفاده در فنرها و سایر کاربردها مانند گیره ها و زبانه ها مناسب می کند.

از نظر اینکه کدام بهتر است. واقعاً به نوع کاربرد آن بستگی دارد. برای قطعاتی مانند فنرها، اجزای سیستم تعلیق خودرو و سایر قطعات مکانیکی. که باید در برابر تنش های چرخه ای مقاومت کنند. فولاد فنر نسبت به فولادهای آلیاژی برتری دارد.

با این حال، برای کاربردهایی که به کشش، انعطاف پذیری و استحکام کششی بالا نیاز ندارند. فولاد معمولی یا سایر اشکال مناسب و مقرون به صرفه تر خواهد بود. استفاده از فولاد فنری دارای نکات منفی است. مانند ملاحظات اضافی مورد نیاز برای ماشینکاری و جوشکاری آن.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد 7176 , قیمت فولاد 7176 , فروش فولاد 7176 , فولاد فنر 7176 , قیمت فولاد فنر , فروش فولاد فنر , میلگرد 7176 , تسمه 7176 , میلگرد آلیاژی , تسمه آلیاژی , میلگرد فولادی , تسمه فولادی , قیمت فولاد , فروش فولاد , قیمت میلگرد فولادی , قیمت تسمه فولادی , فروش تسمه فولادی , فروش میلگرد فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد قالب سازی-فروش فولاد قالب پلاستیک ((قیمت مناسب))

فولاد قالب سازی-قیمت فولاد قالب پلاستیک-فروش فولاد قالب پلاستیک-فولاد قالب پلاستیک

فولاد قالب پلاستیک یا فولادهای قالب سازی از جمله فولادهای سخت شده بوده که از فولاد آلیاژی هستند. و از آنها برای ساخت قالب های تزریق پلاستیک استفاده می کنند.

تمپر قالب پلاستیک تا مقدار سختی 30 الی 40 راکول سی صورت می پذیرد. و سپس از آن برای تولید قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود. انواع فولاد قالب پلاستیک با توجه به مقدار سختی و چقرمگی، مقاومت در برابر خوردگی و توانایی ماشین کاری و پولیش پذیری. و رسانش گرمایی به گرید فولاد 1.2312،Mo40،1.2738 تقسیم بندی می شوند.

از جالب ترین ویژگی های فولاد قالب سازی این است. که در فرایند عملیات حرارتی دچار آسیب و ترک نشده و در ضمن کاربرد آن فقط محدود به قالب پلاستیک نیست. و در قالب سازی آلومینیوم کاربرد دارد.

انواع فولاد قالب پلاستیک
برای تولید قالب باید از انواع فولاد قالب پلاستیک استفاده شود. که دارای توانایی پولیش کاری خوبی بوده تا کیفیت سطح قطعات مطلوبی را ارائه دهد. به طور کلی فولادهایی که برای ساخت قطعات پلاستیکی به وسیله قالب گیری مورد استفاده قرار می گیرد. دارای سری P در دسته بندی آمریکایی بوده که حرف P به معنی پلاستیک است که در صنعت تولید پلاستیک بسیار پرکاربرد می باشند. از دیگر انواع فولاد قالب سازی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

فولاد قالب پلاستیک 1.2311

فولاد قالب پلاستیک 1.2312

فولاد قالب پلاستیک 1.7225

فولاد قالب سازی 1.2738

کاربرد فولاد قالب پلاستیک
این نوع فولادها بدلیل داشتن سختی بالا بسیار خوش تراش بوده و از این رو در بیشتر صنایع استفاده می شوند. از جمله کاربردهای فولاد قالب پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
صنایع بهداشتی و مواد غذایی

قالب دمشی دایکست

قالب دمشی تزریقی

پرس کردن پلاستیک

محور خودروی سواری

صنایع هوا و فضا

ظروف تحت فشار در صنایع شیمیایی

توربین های گوناگون

شاتون صنعتی

انواع فولاد قالب سازی
فولاد 2311 (M201)، فولاد 2738 (M238)، فولاد 2312 و فولاد 2083 از انواع فولادهایی می باشند که برای قالب سازی استفاده می شوند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد قالب سازی , فولاد قالب پلاستیک , قیمت فولاد قالب پلاستیک , فروش فولاد قالب پلاستیک , فولاد 7225 , فولاد mo40 , فولاد 2312 , تسمه 2312 , میلگرد 2312 , میلگرد 2738 , فولاد 2738 , تسمه 2738 , تسمه 7225 , تسمه mo40 , قیمت mo40 , فروش mo40 , میلگرد mo40 , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد سبز چیست؟

فولاد سبز چیست-فولاد پایدار چیست؟- فروش فولاد آلیاژی-قیمت فولاد آلیاژی-انواع فولادی آلیاژی

فولاد سبز یا همچنین بعنوان فولاد پایدار شناخته می شود. یک نوع فولاد است که با استفاده از روش ها و فناوری های پیشرفته تولید می شود. تا به حداقل رسانش تأثیرات محیط زیستی و مصرف منابع طبیعی بپردازد. از جمله روش های مورد استفاده برای تولید فولاد سبز. می توان به استفاده از مواد بازیافتی، بهینه سازی فرآیندهای تولید، کاهش مصرف انرژی و آب. استفاده از انرژی های تجدید پذیر و کاهش آلودگی هوا و آب اشاره کرد.

 

فولاد سبز به عنوان یک جایگزین پایدار تر برای فولادِ سنتی مد نظر قرار می گیرد. زیرا تولید آن به میزان کمتری از گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا منجر می شود. همچنین، استفاده از مواد بازیافتی در تولید فولاد سبز به معنای کاهش استفاده از مواد معدنی طبیعی و حفظ منابع طبیعی است.

 

فولاد سبز در صنایع مختلفی مانند ساخت و ساز، خودروسازی، صنایع لوازم خانگی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود. توسعه و استفاده از فولاد سبز می تواند به حفظ محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ منابع طبیعی کمک کند.

 

فرایند تولید فولاد سبز چگونه است؟

 

فرآیند تولید فولادِ سبز ممکن است بسته به روش ها و فناوری های مورد استفاده متفاوت باشد، اما در کل شامل مراحل زیر است.

 

  1. جمع آوری مواد بازیافتی: ابتدا مواد بازیافتی مانند ضایعات فولادی، آهن آلات بازیافتی، ضایعات صنعتی و شاخص های بیولوژیکی جمع آوری می شوند.
  2. طبقه بندی و پاک سازی مواد: مواد جمع آوری و بررسی و طبقه بندی می شوند. و هرگونه آلودگی، آلاینده یا اجسام غربیه دیگری از آنها حذف می شوند. سپس مواد بازیافتی شسته و پاک می شوند.
  3. ذوب و تصفیه: مواد بازیافتی که طبقه بندی شده اند، در یک کوره ذوب قرار می گیرند. در این مرحله، آهن را از مواد دیگر تمیز می کنند و ترکیبی یکنواخت از آهن و فولاد سبز به دست می آید.
  4. تولید فولاد سبز: فولادِ سبز حاصل از ذوب مواد بازیافتی و آهن بعنوان خروجی کوره ذوب به دست می آید. این فولادِ سبز می تواند برای تولید محصولات فولادی مختلف استفاده شود.
  5. فرآیندهای پس از تولید: پس از تولید فولادِ سبز، فرآیندهای دیگری مانند. آهنگری، ریخته گری، کواکسیال کردن، کوچک کردن، کوچک کردن سرد، آب کاری و تراشه بری. ممکن است برای تولید محصولات نهایی انجام شود.

 

 

موارد استفاده فولاد سبز در صنایع مختلف

 

فولاد سبز در صنایع مختلف می تواند به عنوان جایگزین پایدار تر برای فولادی سنتی استفاده شود. در زیر، به برخی از صنایعی که می توان فولاد سبز را در آنها مورد استفاده قرار داد، اشاره نمود.

 

1- ساخت و ساز: فولادِ سبز در صنعت ساخت و ساز، از جمله ساختمان های مسکونی. تجاری و صنعتی، پل ها، تونل ها و سازه های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فولاد سبز در این صنعت ها به دو دلیل مهم است: کاهش اثرات زیست محیطی و بهره وری منابع.

 

2- خودروسازی: فولادِ سبز بعنوان جایگزین فولاد سنتی در صنعت خودروسازی استفاده می شود. با استفاده از این فولاد در قطعات خودرو، وزن خودرو کاهش می یابد. که منجر به بهبود کارایی و کاهش سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای میشود.

 

3-صنایع لوازم خانگی و الکتریکی: فولاد سبز در تولید لوازم خانگی و الکترونیکی. از جمله یخچال ها، ماشین های لباسشویی، تلویزیون ها و دستگاه های الکترونیکی کوچک، استفاده می شود. این استفاده می توان به کاهش مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی ارتباط داشته باشد.

 

4- صنعت انرژی: فولاد سبز در صنعت انرژی، از جمله نیروگاه های برق و توربین های بادی، استفاده می شود. استفاده از فولادِ سبز در این صنعت ها می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش بهره وری انرژی کمک کند.

 

5- صنعت دریایی: فولاد سبز در صنعت دریایی، از جمله ساخت کشتی ها، قایق ها، سازه های دریایی و تجهیزات دریایی استفاده می شود. فولادِ سبز با مقاومت بالا در برابر آب شور و خوردگی، به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست. در این صنعت مورد توجه قرار می گیرد.

 

6- صنعت ماشین سازی و ابزار آلات: فولادِ سبز در تولید ماشین آلات و ابزار آلات مختلف. مانند ماشین آلات صنعتی، ابزارهای برش و خمیر، ابزارهای دقیق و قطعات ماشین آلات استفاده می شود.

 

7-صنایع غذایی: در برخی بخش های صنایع غذایی، فولاد سبز برای تولید و استفاده از تجهیزات پخت و پز. ظروف غذایی و تجهیزات ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مطالب مورد بیان بالا تنها نمونه هایی از صنایعی هستند که فولاد سبز در آنها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به ویژگی های متنوع فولاد سبز و قابلیت های آن، احتمال استفاده از آن در صنایع دیگر نیز وجود دارد. امروزه، توسعه فناوری های جدید و روش های بهینه تولید، گسترش استفاده از فولاد سبز را در صنایع مختلف امکان پذیر می کند.

در کل فولادِ سبز از طریق استفاده از مواد بازیافتی، بهینه سازی فرآیندهای تولید. و کاهش اثرات زیست محیطی، یک جایگزین پایدارتر و سازگار با محیط زیست برای فولاِد معمولی است. استفاده از فولاد سبز می تواند منجر به کاهش گازهای گلخانه ای، صرفه جویی در منابع و حفظ منابع طبیعی شود.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد سبز , فولاد پایدار , ورق فولادی , لوله فولادی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , فروش ورق آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , لوله آلیاژی , میلگرد آلیاژی , انواع فولاد آلیاژی , قیمت ورق فولادی , فروش ورق فولادی , قیمت تسمه فولادی , فروش تسمه فولادی , قیمت لوله فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

سوله سازی چیست؟

سوله سازی-انواع سوله سازی-سوله چگونه ساخته می شود- فولاد مورد نیاز سوله سازی

عنوان سوله (shed) معمولاً یک سازه فولادی یا چوبی ساده و تک طبقه است. که برای ذخیره سازی و یا به عنوان کارگاه بخش های مختلف یک کارخانه استفاده می شود. و این تمام کاربرد سوله نیست. سوله ها به طور قابل توجهی از نظر اندازه و پیچیدگی ساخت متفاوت هستند. از سوله های ساده که به عنوان پارکینگ وسایل نقلیه و گلخانه گرفته. تا بزرگترین سوله های صنعتی با ظرفیت بسیار زیاد برای تولید محصولات. که می توانند شامل چندین سوله کنار هم نیز باشند.

سوله به معنی ساختمان بزرگ و بازی است که برای نگهداری کالاها، مواد. ابزار و تجهیزات و همچنین انجام فعالیت های تولیدی، صنعتی و کشاورزی به کار می رود. سوله ها معمولاً دارای سقف بلند و دیوارهایی باز هستند. که به عنوان فضایی جهت انبار کردن و حمل و نقل کالاها مورد استفاده قرار می گیرند.

از فولاد برای ساخت قاب و سازه های سوله، از جمله ستون ها، تیرها و بالشتک ها استفاده می شوند. فولاد به دلیل مقاومت بالا در برابر بارهای سنگین و قابلیت انعطاف پذیری. برای طراح های متنوع در ساخت و ساز سوله های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سوله ها را می توان براساس کاربرد، مواد ساخت و سازه به انواع مختلفی تقسیم نمود.

انواع سوله بر اساس ساخت

سوله های فلزی

سوله های فلزی متشکل از روکش ورق فلزی (فولاد گالوانیزه،آلومینیوم یا آهن راه راه) است که به یک اسکلت فلزی متصل می شود. زمانی که استحکام و مقاومت طولانی مدت در برابر آتش، پوسیدگی یا موریانه ها مورد نظر باشد. سوله های فلزی انتخاب خوبی هستند. با این حال، این سوله ها ممکن است در طول زمان زنزگ بزنند. به خصوص اگر از فولادی ایجاد بشوند که گالوانیزه نشده باشد.

در کشورهایی که آب و هوای آن عموماً معتدل است. مانند استرالیا، که از سوله های فلزی بسیاری در صنعت استفاده می شود. در پوشش سقف، ترجیحاً از ورق فلزی راه راه یا موجدار استفاده می کنند. تا بهتر بتوانند بارهای محیطی را تحمل کند. زیرا موجدار فلز باعث می شود قوی تر از شکل مسطح آن باشد.

سوله های چوبی

سوله های پلاستیکی

سوله های وینیل

آستر آزبستی

 

انواع سوله براساس کاربرد سوله

 

سوله های صنعتی PEB پیش ساخت یکی از پر تقاضاترین محصولات در بخش ساخت و ساز مدولار است. به این سوله ها سوله های فولادی از پیش مهندسی شده (Pre-Engineered Building) نیز می گویند. و ماهیت همه کاره دارند. از آنها به عنوان سوله کارخانه، انبار، سوله کشاورزی، سوله مرغداری و غیره استفاده می شود که از این رو عبارتند از:

 

سوله های صنعتی را می توان به عنوان یک مسکن جهت نگهداری ماشین آلات سنگین ماند کارخانه تعریف کرد. ویژگی هایی مانند: پانل های شیب دار و کف پوش بتنی باعث می شود. که ماشین آلات نه تنها ایمن بمانند بلکه به آنها عمر مفید بیشتری می دهند.

 

سوله های کارخانه (factory sheds)

 

سوله های کارخانه یکی از مهم ترین سازه های کارآمد برای ادامه عملیات تولید در بخش صنایع است. آنها ساختارهای کامل و محکمی هستند که در اشکال و اندازه های بسیار تولید می شوند.

 

سوله های کارخانه با ساخت و کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فرد خود مشخص می شوند. از سقف های سنگین تا پریزهای برق، دارای امکاناتی است که در هر صنعت به آن نیاز است.

 

سوله های سفارشی (Custom Sheds)

 

سوله های سفارشی ممکن است برای برآوردن محیط عملیاتی خاصی که نیاز است طراحی شوند. بعنوان مثال، سوله برای محصولاتی که به شرایط خاص دما و فشار نیاز دارند.

 

سوله های پیش ساخته (Prefabricated Sheds)

 

با افزایش محبوبیت سازه های مدولار، سوله های صنعتی نیز از این امکان استفاده می کنند. در واقع، سوله های صنعتی پیش ساخته کاملاً خارج از محل طراحی و ساخته می شوند. و سپس در محلی که مدنظر است حمل و نصب می شوند.

 

سوله های جعبه ای (Box-Type Sheds)

 

سوله های صنعتی جعبه ای سازه های فولادی هستند که برای پایداری، دوام و مقاومت در برابر آب و هوا تولید می شوند. آنها به بهترین وجه برای کاربردهای صنعتی با ظرفیت های بالا مانند چوب بری و نیروگاه های بالا مناسب هستند.

 

سوله های جعبه ای همچنین محیطی بسیار کنترل شده را فراهم می کنند. که در آن در فرایندهای تولید می توانند بدون هیچ مانع محیطی پیش بروند (بدون توجه به آب و هوای بیرون و سایر شرایط محیطی).

 

سوله های پیشرفته (Hi-Tech Sheds)

 

به این دسته از سوله های صنعتی، سوله های پیشرفته و آینده نگر نیز می گویند. آنها برای حداکثر بهره وری انرژی با مواد پایدار و ساختاری جادار و مستحکم تولید شدند.

 

سوله های پیشرفته برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی سازه از مواد عایق بهتری طراحی شده اند. که مصرف آب و برق شما را کاهش می دهد. این کار باعث می شود که علاوه بر این که آنها ماندگاری طولانی داشته باشند و نگهداری آنها نیز آسان تر و راحت شود.

 

استاندارد سوله سازی

 

ساخت سوله ها به دلیل مسائل ایمنی، عملکرد و پایداری اش بسیار مهم است. و به همین دلیل استفاده از استانداردهای مناسب برای طراحی، ساخت و نصب سوله ها بسیار حائز اهمیت است. برخی از استانداردهای مرتبط با ساخت سوله عبارتند از:

 

  1. استاندارد آمریکا AISI S100: این استاندارد برای طراحی و ساخت سازه های فلزی از جمله سوله ها ایجاد گردید.
  2. استاندارد اروپایی EN 1090: این استاندارد برای تضمین کیفیت و ایمنی سوله های فلزی در اروپا و کشورهای دیگر به کار می رود.
  3. استاندارد آمریکا IBC: این استاندارد برای طراحی و ساخت سوله های سازه های بتنی آمریکا تدوین شده است.
  4. استاندارد بین المللی ISO 9001: این استاندارد برای تضمین کیفیت و ایمنی در تمامی مراحل ساخت سوله ها به کار می رود.
  5. استاندارد بین المللی ISO 14001: این استاندارد برای مدیریت محیط زیست در ساخت سوله ها. و کاهش تأثیرات زیست محیطی مرتبط با ساخت آنها ایجاد گردید.
  6. استاندارد ایمنی OSHA: این استاندارد برای تضمین ایمنی کارکنان در هنگام ساخت، نصب و استفاده از سوله ها در آمریکا به کار می رود.
  7. استاندارد ایمنی CE: این استاندارد برای تأیید کیفیت و ایمنی سوله های سازه های فلزی در اروپا. و بسیاری از کشورهای دیگر به کار می رود.
  8. استاندارد ایمنی NFPA: این استاندارد برای حفظ ایمنی در مقابل حریق در سوله ها در آمریکا به کار می رود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: سوله سازی , سوله فولادی , سوله آهنی , سوله فلزی , ورق ساختمانی , فولاد ساختمانی , فروش ورق ساختمانی , قیمت ورق ساختمانی , فروش فروش ساختمانی , قیمت فولاد ساختمانی , ورق mo40 , ورق ck45 , ورق a283 , ورق a36 , ورق st52 , ورق st37 , ورق فولادی , میلگرد فولادی , تسمه فولادی , لوله فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

فولاد غیر آلیاژی چیست؟

فولاد غیر آلیاژی-کاربرد فولاد غیر آلیاژی-تفاوت فولاد آلیاژی و غیر آلیاژی

فولاد به دلیل مخلوطی از اتم های کربن با اتم های آهن، فولاد کربن نام دارد. عناصر اضافه شده شکل پذیری و استحکام فولاد را فراهم می کنند.

 

در طول فرآیند ذوب، عناصر دیگری مانند آلومینیوم به فولاد افزوده می شود. که آن را به یک فولاد آلیاژِی تبدیل می کند. اما اگر به هنگام ذوب، هیچ عنصری به فولاد اضافه نشود، به آن فولاد غیر آلیاژی می گویند.

 

فولاد غیر آلیاژی چطور تولید می شود؟

 

ساخت فولاد غیرآلیاژی با قرار دهی سنگ معدن در کوره، و ذوب آن انجام می شود. روند ذوب هرگونه ناخالصی موجود در سنگ آهن را از بین می برد. پس از انجام اولین فرآیند ذوب، فولاد هنوز مقدار کربن زیادی برای تبدیل شدن به فولاد غیر آلیاژی را دارد. روند ذوب بارها و بارها انجام می شود تا زمانی که میزان کربن موجود در سنگ معدن. به زیر 1.5 درصد از محتوای کل فولاد کاهش یابد.

 

فرایند ذوب سنگ آهن و تبدیل آن به فولاد غیر آلیاژِی

 

در فرآیند ذوب، سنگ آهن را در کوره ذوب می کنند. با ذوب سنگ آهن عناصر اضافی و ناخالصی ها استخراج می شوند. در این جا تولید کننده فقط می خواهد در فولاد، آهن و مقدار کمی کربن موجود در سنگ معدن باشد. و در طی فرآیند ذوب، عناصری مانند کبالت، مس و آلومینیوم به سنگ معدن اضافه می شوند. و این باعث می شود که فولاد، به یک فولاد آلیاژِی مبدل شود. در صورتی که در فولاد غیر آلیاژی هیچ عنصر دیگری در طی فرآیند ذوب به آهن و کربن اضافه نمی شود.

 

تمپر کردن فولاد غیرَ آلیاژی

 

چون برای انعطاف پذیری و دوام فولاد غیرآلیاژِی از عناصر دیگری استفاده نمی کنند. پس این فولاد باید در دمای مشخص گرم شود. تمپر کردن آن با دمای مشخص، باعث می شود که فولاد در هنگام جوشکاری، نسبت به ترک خوردگی حساس نباشد.

 

کاربرد

 

از فولاد مورد نظر می توان برای کاربردهای مختلف استفاده نمود. میله های فولادی که برای تقویت و استحکام بتن استفاده می شود، از این نوع فولاد است. آهن فرفورژه (آهن فرآوری شده) یکی دیگر از انواع فولاد غیرآلیاژی است. آهن فرفورژه، نرم و به راحتی در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما استحکام بسیار کمی دارد. از این فولاد اغلب برای ساخت دروازه ها و نرده های تزئینی استفاده می شود.

 

از فولادهای غیرآلیاژِی در قطعات کم اهمیت ماشین آلات، لوازم خانگی. محصولات روز مره مانند لوازم خانگی، قطعات مبلمان فلزی، اتصال دهنده های بست، ساخت و ساز ((در ساخت و سازهای عمومی، صنعتی)). صنایع خودرو و همچنین هیدرولیک استفاده می شود. علاوه بر این، برخی از آنها همچنین در تولید مخازن تحت فشار برای نیتروژن یا هوا. لوله هایی برای تأمین آب آشامیدنی، قطعات مورد استفاده در حمل و نقل هوایی و راه آهن استفاده می شوند.

 

نرده های تولیدی از آهن فرفورژه مثال خوبی برای استفاده از فولاد غیر آلیاژی است.

 

آهن فرفورژه بدلیل دارا بودن کربن اندک در ساختار خود، به عنوان یک فولاد غیر آلیاژی در نظر گرفته می شود.

 

کاربرد فولاد غیر آلیاژی برای ساخت و ساز

 

فولاد های غیر آلیاژی از جنس فولاد سخت و با حداقل کربن هستند. از این رو از قابلیت جوشکاری خوبی برخوردار هستند. و برای نورد سرد و گرم مناسب هستند. عدم وجود عناصر آلیاژی در این فولاد، منجر به سختی منحصر به فردی می شود. به جز قسمت های کوچکی که امکان انجام عملیات حرارتی فولاد بر روی آنها وجود دارد.

 

 

فولاد آلیاژِی

 

با توجه به گسترش صنعت امروزه کمتر صنعتی وجود دارد، که با فولاد و محصولات حاصل از آن سروکار نداشته باشد. در بین خواص و ویژگی های متفاوت فولاد یک خاصیت مهم و بارز آن، این است. که می تواند خواص برخی از عناصر را جذب نماید و ویژگی های خود را منحصر به فرد نماید. این نوع فولادها را با آلیاژ می نامند.

 

فلز فولاد خود به تنهایی حاصل ترکیب آهن و کربن است. پس از ترکیب با برخی عناصر دیگر به فولاد آلیاژِی تبدیل می شود. این عمل تبدیل در مرحله تولید فولاد و ذوب آن رخ می دهد. برای تولید فولاد آلیاژِی علاوه بر عنصر کربن، عناصر دیگری از جمله سیلیسیم، وانادیم، کروم، منگنز، بور و... به فولاد ذوب شده اضافه می شود.

 

با این ترکیبات چندین نوع فولاد آلیاژِی با قابلیت ها و خواص های متعدد بوجود می آیند. که بطور کلی به دو دسته فولاد کم آلیاژ و پر آلیاژ تقسیم می شوند. فولاد کم آلیاژ کمتر از 8 درصد عنصر در ترکیب خود دارد و فولاد پر آلیاژ بیشتر از 8 درصد عنصر دارد.

 

یک نمونه از فولاد پر آلیاژ که بسیار معروف و مطرح و پر کاربرد است، فولاد ضد زنگ می باشد. معروف ترین نمونه های فولاد پر آلیاژ شامل: فولاد وانادیوم دار، کروم دار، منگنز دار و بسیاری نمونه های دیگر می باشند.

 

این فولاد به دو شکل ورقی و رول شده، قابل عرضه می باشد. افراد با توجه به نیازشان می توانند هرکدام از این دو نوع را خریداری نمایند.

 

 

با توجه به تنوع بالای این دو فولاد این آلیاژها نیز بسیار متغیر بوده و وابسته به نوع کاربردشان است. همچنین نوع و تعداد عناصر مورد کاربرد در این فلز نیز تأثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: فولاد غیر آلیاژی , فولاد آلیاژی , فروش فولاد آلیاژی , قیمت فولاد آلیاژی , انواع فولاد آلیاژی , میلگرد آلیاژی , ورق آلیاژی , تسمه آلیاژی , لوله آلیاژی , قیمت ورق آلیاژی , فروش ورق آلیاژی , فروش میلگرد آلیاژی , قیمت میلگرد آلیاژی , قیمت تسمه آلیاژی , فروش تسمه آلیاژی , قیمت لوله آلیاژی , فروش لوله آلیاژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

میلگرد ck45-فروش میلگرد ck45- قیمت میلگرد ck45 ((قیمت مناسب))

میلگرد ck45-قیمت میلگرد ck45-فروش میلگرد ck45-میلگرد 1191-میلگرد فولادی

ورق ck45 - تسمه ck45 - میلگرد ck45 - فولاد ck45-میلگرد 1191-فولاد 1191

فولاد Ck45 از دسته فولاد های آلیاژی عملیات حرارتی شونده می باشد که در استاندارد DIN آلمان با نام 1/1191 و در استاندارد SAE(انجمن مهندسان خودرو) با نام 1045 شناخته میشود. این فولاد از دسته فولاد های کم کربن است. فولاد 1.1191 یکی از پرکاربرد ترینها در صنعت امروز می باشد که در بازار ایران به وفور یافت میشود. فولاد 1.1191 در آب و روغن خنک می شود و به علت کمبود کروم در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم نیست. این فولاد را می توان به عنوان یکی از معمول ترین و در دسترس ترین فولاد های موجود در بازار نام برد. فولاد 1.1191 با توجه به داشتن خواص مکانیکی مناسب و همچنین مقرون به صرفه بودن آن، مطالعات و آزمایش هایی روی آن انجام شد که فولاد آلیاژی Ck45 را برای مصارف کشاورزی نیز کاربردی کرد. طی این پژوهش این فولاد مقاومت به ضربه و سایش بهتری را ثبت کرد.
فولاد CK45، فولادی با کربن متوسط است و جزو فولادهای مهندسی برای ساخت انواع قطعات و سازه ها است. از ویژگی های اصلی این فولاد می توان به قابلیت ماشین کاری و مقاومت کششی بالا اشاره کرد. جوش کاری این فولاد به دلیل داشتن کربن بین 0.4 تا 0.5 درصد، تا حدی دشوار است و باید به دست یک جوش کار حرفه ای انجام شود. این فولاد را می توان در محیط هایی مانند روغن و هوا کوئنچ کرد. دمای فول آستنیته شدن آن بین 820 تا 855 درجه سانتیگراد است و دمای تمپر آن بین 550 تا 660 درجه سانتیگراد است.
از این فولاد می توان در کارهایی مانند ساخت انواع محورها، غلتک های فورج، یاتاقان، چرخ دنده و ... استفاده کرد.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: میلگرد ck45 , فروش میلگرد ck45 , قیمت میلگرد ck45 , میلگرد ترانس ck45 , میلگرد فولادی ck45 , میلگرد آلیاژی ck45 , میلگرد 1191 , قیمت میلگرد 1191 , فروش میلگرد 1191 , فولاد ck45 , قیمت فولاد ck45 , فروش فولاد ck45 , قیمت فولاد 1191 , فروش فولاد 1191 , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی ((قیمت مناسب))

قیمت میلگرد ساده-میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده-میلگرد ساده ck45-میلگرد ساده st37-کاربرد میلگرد ساده

انواع میلگرد ساده-میلگرد ck45-میلگرد st37-میلگرد صنعتی-میلگرد ساختمانی-میلگرد ساده فولادی


انواع میلگرد ساده از نظر جنس، قطر و یا شکل ظاهری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال براساس جنس فولاد مورد کاربرد در این محصول می توان آن را به انواع میلگرد اروپایی. گالوانیزه، پلیمری، استیل، اپوکسی و یا میلگرد سیاه طبقه بندی کرد. از نظر قطر نیز این محصول در سایزهای مختلفی تولیدی که هر یک دارای استفاده های متنوعی هستند.

در دسته بندی دیگری میلگرد ساده را می توان به انواع صنعتی و نوردی تقسیم کرد. در تولید میلگردهای ساده صنعتی از فولاد St37 بکارگیری می شود و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای تولید میلگردهای ساده نوردی نیز از روی نورد گرم استفاده می شود.

میلگرد ساده صنعتی
این محصول با استفاده از فولاد st37 تولیدی و در سایز و قطرهای متفاوتی به بازار عرضه می شود. استاندارد تولید میلگرد ساده صنعتی در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین لازم است در هنگام تهیه این محصول به استاندارد مورد استفاده و نحوه تولید آن دقت کنید. میلگرد ساده صنعتی عموماً از سایز 6 تا 20 میلی متری و با کیفیت بالایی در بازار داخلی ایران عرضه می شود.
این محصول همانطوری که از نامش پیداست در صنایع بزرگی همچون خودروسازی، راه سازی و آهنگری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این محصول بیلت ها تحت دمای بالا قرار می گیرد و سپس وارد مرحله نورد می شوند. کیفیت و قیمت روزز میلگرد در بازار در برندهای مختلف بر اساس نوع استاندارد و روش تولید متفاوت است.

میلگرد ساده نوردی
میلگرد ساده نوردی یکی از محصولات پرطرفدار در بازار فولاد بوده که به دلیل روش تولید از کیفیت بالایی برخوردار است. برای تولید این محصول به روش نورد گرم در مرحله اول شمش های فولادی حرارت دهی می شود. پس از نیل به دمای 1100 درجه سانتی گراد این مواد اولیه به مرحله نورد ارسال می شوند. در مرحله نورد میلگرد فرم دهی می شود و پس از آن برای عدل بندی و کنترل کیفی مهیا می شود.

تولید میلگرد ساده به روش نورد سرد در میان تولیدکنندگان رایج تر است. در این روش پس از انجام نورد گرم، محصول خنک کاری شده و مقاومت میلگرد افزایش می یابد. میلگردهای ساده تولیدی توسط نورد سرد نسبت به محصولات نورد گرم از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. این محصولات گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مناطق زلزله خیز محسوب می شوند.

کاربرد میلگرد ساده
این محصول به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتنی آرمه مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نیز مشاهده می شود که از این نوع محصول به عنوان میلگرد حرارتی در ساختمان استفاده می شود. که یک اشتباه رایج در ساختمان سازی است. همچنین از دیگر مصارف این محصول می توان به شفت های صنعتی و نما اشاره کرد. در حالی که موارد مصرف میلگر آجدار در موارد ساختمانی و ساختمانی و سازه های بتنی است.

کاربرد در ساختمان
در حقیقت این محصول بیشتر کاربرد صنعتی داشته و به ندرت در ساختمان استفاه می شود. از میلگرد ساده برای ساخت خاموت استفاده می شود و محصولات با کیفیت بالا در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. تنها کاربرد میلگرد ساده در ساختمان جهت استفاده به عنوان دورپیچ سدر اجزای سازه ای بتن آرمه بوده. و هرگونه استفاده دیگر پیگرد قانونی خواهد داشت.

کاربرد در صنعت میلگرد ساده فولادی
بیشترین کاربرد میلگرد ساده در صنعت برای ساخت خاموت، پیچ و مهره و میخ است. همانطور که بیان شده به دلیل عدم وجود آج بر روی سطح این میلگرد و کم بودن اصطکاک. از این محصول برای آرماتوربندی استفاده نمی شود. یکی از مهمترین خصوصیات میلگرد ساده قابلیت جوشکاری و خمکاری مناسب این محصول است. که آن را برای استفاده در آهنگری و جوشکاری مناسب می نماید.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com



:: برچسب‌ها: میلگرد ساده فولادی , قیمت میلگرد ساده فولادی , فروش میلگرد ساده فولادی , میلگرد فولادی ck45 , میلگرد فولادی st37 , میلگرد ساده صنعتی , میلگرد ساده ساختمانی , میلگرد ساده نوردی , میلگرد ساده , قیمت میلگرد ساده , فروش میلگرد ساده , میلگرد صیقلی , میلگرد ترانس , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد