لوله API گازی -فروش لوله API-قیمت لوله API-لوله فولادی API-لوله آلیاژی API-لوله بدون درز -لوله درز دار ((قیمت مناسب))

لوله Api گازی-فروش لوله گازی Api-قیمت لوله گازی Api-کاربرد لوله Api گازی

Api مخفف عبارت American Petroleum Institute به معنای انجمن نفت آمریکا می باشد. چراکه سیاست ها و پروتکل های تولید و نظارت و استاندارد لوله api، در این مجموعه طراحی و به جهان ارائه گردیده است.

فولاد api همان فولاد کربن منگنز می باشد که مقادیر بسیار کمی از عناصر میکروآلیاژی به آن اضافه و باعث استحکام آن گردیده است.

مشخصه بسیار مهم فولاد api به شرح زیر است.

  • قاومت تسلیم بسیار بالایی دارند
  • ازدیاد طول نسبتاً بالا و مطلوب دارند
  • دمای انتقال شکست نرم به شکست ترد پایین می باشد
  • چقرمگی بالا در این فولاد مطرح می باشد

استاندارد ابعادی لوله API 5L منطبق بر استاندارد ASME B36.10 و دارای مشخصات زیر می باشد.

لوله API 5L گرید b در گریدهای B-X42-X52-X56-X60-X65-X70 تولید می شود.

لولهِ API 5L در قطرهای 40,26,20,16,12,10,8,6,4,3,2,1/2 تولید می شود.

لوله API گرید b در رده های SCH 10, SCH 20, SCH 40, SCH STD, SCH 80, SCH XS, SCH 160 تولید می شود.

لوله های api در دو نوع مانیسمان (بدون درز) و لوله درز دار در داخل ایران موجود می باشد. البته متأسفانه نوع مانیسمان و بدون درز آن کمتر معروف است. بیشتر مردم و بازار، لوله های api را فقط با بخشی از لوله های Api مثل لوله سپاهان اطلاق می نمایند.

خوشبختانه طی سالهای اخیر، با گسترش صنایع و توفیق اجباری ناشی از عدم ورود کالاهای خارجی. کارخانجات متعددی در ایران اقدام به تولید لوله api نمودند.

  1. کارخانه لوله گاز سپاهان
  2. کارخانه لوله api سپنتا شامل سه کارخانه در شهرهای تهران، مرند و اهواز
  3. لوله api ساوه
  4. لوله api کچو

لوله api از ورق خاص تولید می گردد یعنی آنالیز مواد و آنالیز شیمیایی این محصول در ترکیبات. که از جمله مهمترین آنها سیلیس و فسفر می باشد، متفاوت است. روش تولید و جوشکاری و تست های مربوطه تحت استاندارد نفت آمریکا، American Petroleum Institute صورت می گیرد.

اغلب اوقات بیشترین اعتماد روی لوله api سپاهان و لوله گاز api سپنتا می باشد.

از آنجایی که لوله api به علت داشتن نوع ورق خاص و نوع جوش و تست خاص، از تحمل فشار بالاتری برخوردار می باشد. در ایران جهت لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی تولید گردیده است.

لوله api تا 80 بار فشار معادل حدود 1160 پوند تست می گردد. در جایی که برای لوله کشی گاز 10 الی 15 پوند. و برای لوله کشی آتش نشانی 10 بار یا حدود 145 فشار تست نیاز دارید. لوله api دارای ضریب اطمینان بالایی می باشد.

لوله مانیسمان api در واقع لوله ای است که یک پارچه به صورت استوانه تولید می گردد. برای تولید لوله مانیسمان api به دو روش سرد و گرم وجود دارد.

در روش سرد یک مندریل وارد یک قطعه استوانه ای و با فشار جک صورت می گیرد. قطعه مورد نظر همراه با مندریل از غلتک های دوار عبور نماید. تکرار این عملیات باعث نازک شدن جدا لوله می گردد. سپس لوله با عبور از بوش، سایز شده و به طول 6 متر برش می خورد.

 

اصطلاح شلیک با شلیک مقایسه نگردد. این عملیات با ورود ناگهانی یک سنبه توسط یک جک هیدرولیک اتفاق می افتد.

 

لوله درز دار api در واقع لوله ای است که از ورق api و با درز جوش تولید می گردد. یعنی در سراسر لوله یک درز جوش ملاحظه می کنید.

لوله درز دار api با استفاده از نوعی ورق آلیاژی که به کربن منگنز و با ترکیبات میکروآلیاژی موسوم است، تولید می گردد. روش تولید لوله درز دار api به این صورت است که ابتدا ورق مربوطه به صورت های نواری برش می خورد. و سپس با عبور از چندین غلطک طی چندین عملیات به یک استوانه تبدیل می گردد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com